Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Flugmedel till sto m föl?

Linda_77

Trådstartare
Nån som vet om man kan ha på Switch eller RB 86 på ett sto som går med föl? (Har inte flaskorna hemma, så därför frågar jag här)
Om inte, vet ni något annat som funkar bra?

Sv: Flugmedel till sto m föl?

Jag använder RB 86. Lillkillen är nu dryga året och förra sommaren ringde jag både vet. och tillverkaren och frågade om jag kunde använda medlet på digivande sto och föl. De hade inga restrikationer om det, men rekommenderade mig att prova på ett litet ställe först (som man alltid ska göra första gången man använder medlet).

Det gick jättebra!

Jag har Switch på både sto och föl utan problem. Men som sagt - prova först innan du häller på full dos.

T

tretjak

På switchen står det att det är ok för dräktiga och digivande hästar. Har de inte fått det tidigare så gäller ju som för alla andra hästar, att man prövar med liten dos på ett ställe för att kolla att de tål medlet.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5527 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Avel Jag hade gärna visat mitt sto som jag tänker ta föl på. Tror att det är bra om någon som kan gångarter ordentligt bedömmer och inte bara...
Svar
8
· Visningar
1 438
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
1 846
Avel På ultraljud dygn 50 upptäcks tvillingdräktighet på ett av våra ston. Ultraljudad 2 ggr innan detta på annan station (dag 17+30) och då...
Svar
13
· Visningar
1 515
Kropp&Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
1 351

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vem är du mest lik på Buke?
  • OS Tokyo 2020 / 2021
  • Jag har aldrig

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar