Flugmedel till sto m föl?

Linda_77

Trådstartare
Nån som vet om man kan ha på Switch eller RB 86 på ett sto som går med föl? (Har inte flaskorna hemma, så därför frågar jag här)
Om inte, vet ni något annat som funkar bra?
 
Sv: Flugmedel till sto m föl?

Jag använder RB 86. Lillkillen är nu dryga året och förra sommaren ringde jag både vet. och tillverkaren och frågade om jag kunde använda medlet på digivande sto och föl. De hade inga restrikationer om det, men rekommenderade mig att prova på ett litet ställe först (som man alltid ska göra första gången man använder medlet).

Det gick jättebra!
 
Sv: Flugmedel till sto m föl?

Jag har Switch på både sto och föl utan problem. Men som sagt - prova först innan du häller på full dos.
 
Sv: Flugmedel till sto m föl?

På switchen står det att det är ok för dräktiga och digivande hästar. Har de inte fått det tidigare så gäller ju som för alla andra hästar, att man prövar med liten dos på ett ställe för att kolla att de tål medlet.
 

Liknande trådar

Hästvård Frågar åt en stallkompis. Hon har ett äldre sto på 22. För 7 veckor sen kom ett annat sto hon träffat för några år sen. De har inte gått...
2
Svar
31
· Visningar
3 023
Avel Mitt sto ska föla månadsskiftet juni/juli och jobbar på logistiken nu. Är bara ett dräktigt sto på gården så vill ta in ett till så...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: Mia_R
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 284
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 471

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp