Flugor inne. Galen!!

MissFideli

Trådstartare
Massor av flugor inne. Inte bananflugor alltså, vanliga flugor. Kossor på ängen utanför 🙄

1. Hur gör jag för att bli av med dom? Minns från barndomen sånna där klisterspiraler. Och det äckliga ljudet när massor av flugor försökte komma loss från limmet. Eller de där elektriska där det frasade och luktade bränt varje gång en fluga eller större insekt kom emot. Hua. Finns det nått som låter och luktar mindre? Helst inte alls?

2. Hur slipper jag få in dom? Har myggnät i dörren, men det blåser oftast här, så nätet lyfter/åker in. Jag har kattluckan i dörren också, det måste gå att lösa så katterna kan gå in och ut. De kan gå igenom gardin, men den håller sig ju inte på plats så flugorna blir kvar utanför!
 
Nät för dörren med tyngd längst ner alternativt magneter som går ihop igen när man passerat är det som funkat bäst här när kossorna går utanför.

Köpte ett med tyngd, men det räckte inte. Får testa magneter, om jag fäster det hela vägen ner i kanterna kanske det håller för vinden.
 
Köpte ett med tyngd, men det räckte inte. Får testa magneter, om jag fäster det hela vägen ner i kanterna kanske det håller för vinden.
Ah det var ju skit 😒 men absolut prova med magnet, katterna här klarade inte att klämma sig igenom magneterna utan går under nätet i stället. Kanske att du kan kombinera ett nät med magneter och hänga egna tyngder längst ner?
 
Ah det var ju skit 😒 men absolut prova med magnet, katterna här klarade inte att klämma sig igenom magneterna utan går under nätet i stället. Kanske att du kan kombinera ett nät med magneter och hänga egna tyngder längst ner?

Jag tror magneterna är rätt enkla att ta bort. Kan ta bort de nedersta och hoppas att det räcker. För katterna. Inte för flugorna och deras hjälp; vinden.
 
Magnetnät i dörren gör enorm skillnad. Myggnät för alla fönster som öppnas. Elektrisk ultraviolett flugfälla för att ta de som ändå tar sig in (den jag har nu frasar inte så som de gamla modellerna gjorde).
 
Magnetnät i dörren gör enorm skillnad. Myggnät för alla fönster som öppnas. Elektrisk ultraviolett flugfälla för att ta de som ändå tar sig in (den jag har nu frasar inte så som de gamla modellerna gjorde).

Fönstren har myggnät, det är dörren som är mitt aber. Pga vinden och kattluckan. Var tar liken vägen efter grillingen?
 
Dessa tar hand om flugor osv som får för sig att flyga in i min lägenhet:
 

Bifogade filer

  • jägare.jpg
    jägare.jpg
    151,2 KB · Visningar: 40
Jag undrar detsamma, har en nätdörr med dom jävlarna sitter på nätet och väntar och det hinner alltid komma in ett gäng varje gång någon människa eller djur ska ut eller in.
Vidriga är dom jag avskyr dom innerligt.
Brukar ta en sväng med radar nån gång då och då när alla ska vara ute en längre stund så man inte förgiftar någon man inte vill förgifta, men det blir inte tillräckligt ofta.
 
dom jävlarna sitter på nätet och väntar och det hinner alltid komma in ett gäng varje gång någon människa eller djur ska ut eller in.
Ja! Hur är det möjligt att de är så infernaliskt snabba på att ta sig in så fort man gluttar på dörren??

(för övrigt, hur kommer det sig att vissa flugor låter galet mycket och andra inte, trots att de ser ut att vara av samma modell? 🪰 :confused:)
 
Eh. När jag bodde på hönsgård fick vi in sjuka mängder flugor. Jag brukade spraya radar i hela huset och sedan gå ut och ett tag medans alla flugjävlar dog. Kanske inte jättehälsosamt men🤷‍♀️
 
Ja! Hur är det möjligt att de är så infernaliskt snabba på att ta sig in så fort man gluttar på dörren??

(för övrigt, hur kommer det sig att vissa flugor låter galet mycket och andra inte, trots att de ser ut att vara av samma modell? 🪰 :confused:)
Jag brukar ändå försöka peta bort dom jag ser sitter där men det hjälper icke.
 
Köpte sån där nätdörr men då med tanke på mygg men den var så dålig så ramlade ner på en gång plus krånglig att stänga efter sig så jag satte upp en vanlig spetsgardin framför dörren istället.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 278
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
795
Senast: cassiopeja
·
Anläggning Har hästen i ett stall som ligger utanför stan, men precis intill ett mindre bostadsområde. Kort och gott ute på landet. men bredvid en...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
11 163
Senast: kryddelydd
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
3 787
Senast: Gumman123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp