Flugor på vinden

Tack! Ska inhandlas. Osäker på hur jag ska sätta för att hindra dem att komma in, men pröva går ju!
Lukten ska inte döda dem, bara göra det mindra attraktivt för dem att komma in. Du får dammsuga upp de som redan finns där! :D Om det är clusterflugor lägger de sina ägg utomhus.
 
Lukten ska inte döda dem, bara göra det mindra attraktivt för dem att komma in. Du får dammsuga upp de som redan finns där! :D Om det är clusterflugor lägger de sina ägg utomhus.
Tror det är vanliga husflugor/spyflugor. Ska måla vinden i citronella oavsett :laugh: Har redan målat den i cederolja när jag såg en pälsänger där när jag städade sist men flugorna verkar inte bry sig om det:cautious:
 
Hade fullt av vindsflugor i huset jag bodde i innan... Fyfan
Vi hade en sån elektrisk flugfälla, var det som funkade bäst av allt vi testade. Papper hjälpte knappt alls
 
Tack! Ska inhandlas. Osäker på hur jag ska sätta för att hindra dem att komma in, men pröva går ju!
Som en sidonotis kan nämnas att mitt hemgjorda flugmedel innehåller bla Citronella. Plus några andra oljor, jag är dock osäker på hur avstötandd de andra är i sig och om blandning av flera är bättre eller sämre i hus..
Kör med det för att det är skönt att inte spraya insektsgift hela tiden hela sommaren 😇.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
563
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
325
Senast: Pilot
·
Tjatter Nu till våren skulle jag vilja ta med mig min mor och hundarna på en utflykt för att titta på blommor i mängder då min mor älskar det...
2
Svar
31
· Visningar
1 215
Senast: Hazel
·
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 951

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp