Flugridtäcke

Problematisk

Trådstartare
Ni som har flugridtäcke, tycker ni att hästarna blir mycket varmare med det än utan när ni rider?
Funderar på att skaffa ett till min stora som får fullständig panik av insekter, i somras var det långa perioder när vi knappt kunde rida ut pga alla j-la insekter i skogen. Funderar därför på att prova köpa ett flugridtäcke åt henne och se om det hjälper, men är osäker på om det blir väldigt varmt?
 
Jag har Rambo flyrider. Tycker inte att det blir särskilt mycket varmare. Det är helt ovärdeligt till min som inte kan stå still och ibland inte ens hålla sig till skritt när flygfäna attackerar :D
 
Har också Rambo, upplever inte det som varmt. Däremot hjälper det inte jättemkt på min som får panik av att flugorna sitter under magen, så ska försöka bygga ihop ngn slags magplatta till sommaren.
 
Min förra häst blev lätt för varm med täcken etc - även vid kyla och dåligt väder behövde han betydligt tunnare täcken än många andra, trots helklippning. Jag hade ett tag ett Amigo flugridtäcke till honom och upplevde inte att han blev varmare med det.

Min nuvarande häst har jag sedan i somras ett Bucas till (det "vanliga", utan zebraränder). Upplever det som svalt, hon kändes inte varmare med det ens i hettan.

Blir kommande sommar som den förra lär jag kika efter något till magen, att prova. Vi har alltid mycket broms och blinningar på sommaren, men förra året blev det helt vansinnigt, och odjuren siktade gärna på mage och ljumskar..
 
Jag upplever inte att de blir varmare av det. Har ett bucas till min, det vanliga utan ränder. Lite grövre tyg och bra passform.
Använde det två gånger i somras, bor på slätten, knappt några insekter alls här 😍
 
Jag har ett från hööks och upplever inte heller att hästen blir varmare av det. Däremot blir hon mer nöjd, och täcket var ett måste i början av sommaren förra året. Kunde inte rida utan.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
575
Senast: valy
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 885
Senast: valy
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
368
Senast: Sirap
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 389
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp