Flugskydd för öronen

E

Egonson

Ni vet såna där öronhuvor som vissa har på tävling, tror ni man skulle kunna ha på en sådan i hagen?
Med grimma också då alltså och kanske fästa den i.
Min pålla får fullt med sånadär snuskiga blodsugare INUTI öronen och det är såklart inte trevligt :crazy: Dock har hon inga flugor alls omkring ögonen.. Känns inte heller så bra att kleta in salva i öronen.

Finns ju flughuvor med öron också annars. Någon som vet om det finns GENOMSKINLIGA flughuvor, alltså inte bara att hästen ser ut utan att man kan se in också (typ :p )
 
Sv: Flugskydd för öronen

Álin skrev:
Finns ju flughuvor med öron också annars. Någon som vet om det finns GENOMSKINLIGA flughuvor, alltså inte bara att hästen ser ut utan att man kan se in också (typ :p )


Flughuva ABSOLUT. Öron mössa sitter inte på lånvarigt i hagen,
särskilt inte med grimma.

finns en lila bat-man liknande sak från h**ks tror jag, lila och svart, som man trär på, som har tuuuunt flor för hela ansiktet, som man ser hela hästen igenom. verkar bra vad jag sett utom att den är lite bökig att trä på - stallkompis har den.
 
Sv: Flugskydd för öronen

o den är lätt för hästen att ta av, en kompis har den på sin pålle, eller ja hade tills han gömde den i hagen :angel:
 
Sv: Flugskydd för öronen

Jag har provat då jag har samma problm (fina ögon+ såriga öron) ....och den åker snabbt av...:crazy: sitter någon timme ibland men inte mycket längre..... så satsa på en flughuva !! :bow: :bump:;)
 
Sv: Flugskydd för öronen

jag skulle inte sätta på en sån tävlingsuva i hagen, tror inte de sitter kvar så bra..
köp hellre en heltäckande fluguva som är till för sånt :)
 
Sv: Flugskydd för öronen

Okej då får det bli en flughuva.
Tänkte på den från Hööks med, min pålla har aldrig tappat en grimma i hagen i hela sitt liv, så det är jag inte orolig för ;) Fast den är ju ful :angel: Men men.. har ju ett presentkort på Hööks för 200 kr så det var ju passande :D
 
Sv: Flugskydd för öronen

Álin skrev:
Okej då får det bli en flughuva.
Tänkte på den från Hööks med, min pålla har aldrig tappat en grimma i hagen i hela sitt liv, så det är jag inte orolig för ;) Fast den är ju ful :angel: Men men.. har ju ett presentkort på Hööks för 200 kr så det var ju passande :D


ja den är skitful.:rofl: Kallar henne Batman när hon har den på sig.:D Hennes hag kompis har en helsvart av annan version, så tillsammans är de Batman och Robin typ :D

Men den fyller ju sin funktion - sitter ypperligt hela dagen lång som en smäck och det finns inget som skaver.... men en finare mer neutral färg än ill-lila hade kanske varit idealet.....
 
Sv: Flugskydd för öronen

medryttarhästen har den här från hööks, har inte sett nån lila o svart därifrån, finns den på hemsidan?

sitter bra, men blev lite sliten rätt fort, dock inte så att den går sönder, bara så att den inte ser "ny" ut längre...
sitter bra, inga skav, och inte SUPERful, även om det tog lite tid att vänja sig.. :D
 
Sv: Flugskydd för öronen

Japp - så ser den ut... fast lila och svart - som Tigertofflans - fast inte med det STORA ögat utstickandes....!!!!
 
Sv: Flugskydd för öronen

Photoshop är ens bästa vän ;)

Nä, men helt seriöst nu. Vad jag vet finns inte just denna luvan kvar i hööks sortiment, men jag tror att den ljusblå de har nu är näst intill precis samma modell. Jag gillar den i alla fall! Nätet är tunt och behagligt, hästen var aldrig svettig under tyget, inga skavsår någonstans och den var stor över ögonen. Dessvärre höll den inte så länge, men så skrubbar också min häst huvudet ordentligt när han rullar sig. Men som sagt, jag har inget att klaga på! :)

http://i5.tinypic.com/11sntiw.jpg
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
2 944
Senast: Cambrie
·
  • Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
702
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 282
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
5 984
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp