Flugskydd vid ridning

sthu

Trådstartare
Hur sjutton skyddar man sig mot insekter under ridning?
Både jag och häst var fullständigt täckta av flugor på vår korta runda idag. Trots ultrashield. Hästen blir halvt hysterisk och kan inte alls koncentrera sig som vanligt.

Hur skyddar ni er mot insekter under ridning?
 
Vi har Amigo Fly rider tror jag det heter. Och håller oss i åkerkanterna, för skogarna går knappt att vara i nu. Och sen ultrashield på mage och ben. Och så har han flughuva + flugpannband.
58794C2C-3696-4A2B-8B73-539A62DA94DE.jpeg


Jag är också täckt så de inte känner min lukt lika bra..
 
Hur sjutton skyddar man sig mot insekter under ridning?
Både jag och häst var fullständigt täckta av flugor på vår korta runda idag. Trots ultrashield. Hästen blir halvt hysterisk och kan inte alls koncentrera sig som vanligt.

Hur skyddar ni er mot insekter under ridning?
Det fanns en tråd om detta i maj, sök upp den.

Slutsatsen där var flugridtäcke, diverse olika sprejer och rid rätt tid på dygnet och på rätt plats.
 

Liknande trådar

Utrustning Häst har strl 160-165 i vanliga täcken..försöker nu hitta ett ländtäcke att ha vid ridning (inget skrittäcke, o inget reflex) men alla...
Svar
10
· Visningar
533
Senast: Leeelot
·
Hästvård Hade ju hoppats att detta elände skulle ha dött nu, men ícke! hittade idag stora områden på min stackars häst som blivit ätit under sitt...
Svar
7
· Visningar
739
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Hej, Jag har länge varit sugen på incrediwears exercise circulation bandages, då jag har testat deras humanprodukter. Jag har förstått...
Svar
2
· Visningar
949
Senast: zarmino
·
Hästvård :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: Hjälp! Hästen är full av flugor som slaskar på småsår och suger blod! Har ni nåt bra tips på...
Svar
13
· Visningar
706
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Få i hästen kortisonpulver, tips
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp