peace

Trådstartare
Nu vill man ju gärna ha ytterdörren öppen, men så är det de där j**la flugorna:mad:
Vad har ni för typ av "skydd" för att de ej ska komma ?
 
Sv: Flugskydd

Myggnät från typ Rusta eller nåt sånt funkar alldeles ypperligt :) Har det på alla dörrar ute i stugan. Ytterst få följer med in. Har även nätat fönstren så man kan ha dem öppna.
 
Sv: Flugskydd

Vi har i stugan ett draperi av remsor av myggnät. Samma princip som köldridåer fast av myggnät med lite tyngd nere. Fördelen är att man inte behöver öppna/stänga något när man går in.
 
Sv: Flugskydd

Vi har spikat ihop en nätdörr. Verandadörren går utåt så den hakar vi upp och så har vi gjort så att nätdörren går innåt när man öppnar. Vi ska göra en ny till sommaren för den andra börjar bli lite sliten + att nya katten vi köpte på eftersommaren gjorde en attack på småfåglarna utan att tänka på myggdörren :angel: Nätet höll men alla "spikarna" i kanten rök.
 
Sv: Flugskydd

Tack för tips alla:bow: Det jag är på jakt efter är ngt som hundar och katter kan gå igenom eftersom de går ut och in hela dagarna.
 
Sv: Flugskydd

YES:bump::bump:Det är ju ngt sånt jag ska ha!! Har ni själv gjort det eller finns de färdiga att köpa?
 
Sv: Flugskydd

Jag har satt upp en gardinspiral i dörröppningen och sytt en gardin av ett tyg som liknar ett myggnät, ett tredubbelt blyband har jag sytt in i nedre fållen så att den inte blåser omkring.
För oss har det fungerat perfekt.
 
Sv: Flugskydd

Jag har under några år kört med trådgardin..de där som var så populära för något/några år sedan.

Funkar kanonbra och är inte krångliga när man ska gå igenom.
 
Sv: Flugskydd

Tack för tips alla:bow: Det jag är på jakt efter är ngt som hundar och katter kan gå igenom eftersom de går ut och in hela dagarna.

Den varianten vi har sitter fast i ovankanten, o så sitter det små kardborremsor på ett par ställen på sidorna. Nederst är det blykulor liksom i fållen. Vi har vikt upp ett litet hörn där katterna lätt kan sätta skallen o gå igenom, hundarna vi passar hajjade det där på en gång oxå o går igenom.
Alternativet med remsor som hänger är ju oxå bra, då behöver man inte ha nåt hörn eller nåt sånt, utan de kan bara gå rätt igenom.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 940
Senast: cirkus
·
Hemmet Torp på ca 70 kvm. Låg takhöjd. Kamin finns, och köksfläkt ansluten till skorstenen. Badrumsfläkt finns, samt fönster i badrummet...
2
Svar
31
· Visningar
1 868
Hemmet Någon som kan tipsa om en bra app för väckning, eller väckarklocka eller klockradio. Snooze ska vara reglerbart ned till 3 eller 5...
Svar
5
· Visningar
231
Senast: Badger
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 348
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Semester.
  • Glassmaskin-Era bästa recept

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp