Flugtäcke till grov häst?

ylvalill

Trådstartare
Behöver ett nytt flugtäcke till min häst och skulle vilja ha lite tips om modeller att testa. Han har för närvarande ett Amigo bug rug vamoose (tror jag att det heter), men är slitet och sitter inte jättebra på honom så jag vill helst köpa något annat. Testade ett amigo med den nya disc-knäppningen men trots stor storlek blev han strypt av det så det funkade inte alls. Han är rejält kraftigt byggd och har XL-varianten på Amigos regntäcke och det sitter rätt bra så jag funderade på att testa XL-varianten av flugtäcke också men de ser så stort ut i halsen så jag är lite orolig för att det inte kommer att sitta som det ska. Är det någon som har det täcket som kan ge en liten recension, eller någon som kan tipsa om andra modeller av flugtäcke som kan passa en rejäl SWB?
 
Behöver ett nytt flugtäcke till min häst och skulle vilja ha lite tips om modeller att testa. Han har för närvarande ett Amigo bug rug vamoose (tror jag att det heter), men är slitet och sitter inte jättebra på honom så jag vill helst köpa något annat. Testade ett amigo med den nya disc-knäppningen men trots stor storlek blev han strypt av det så det funkade inte alls. Han är rejält kraftigt byggd och har XL-varianten på Amigos regntäcke och det sitter rätt bra så jag funderade på att testa XL-varianten av flugtäcke också men de ser så stort ut i halsen så jag är lite orolig för att det inte kommer att sitta som det ska. Är det någon som har det täcket som kan ge en liten recension, eller någon som kan tipsa om andra modeller av flugtäcke som kan passa en rejäl SWB?

Mitt halvblod är rätt bitig i kroppen, breda bogar. Men hyfsat lång och nätt hals. Han kan inte ha HW:s täcken iom bogarna. Har inte provat xl-modellerna dock. Men de HW han hade som unghäst har vi fått skrota.

Han har zebrafärgat insektstäcke från Horse Guard med bogveck. Det sitter bra. Det är ju inte superslitstarkt. Men brukar hålla minst 2 säsonger för mig iaf.
 
Tack för tipset! Det var ju dessutom väldigt billigt i jämförelse med Amigotäckena. :up: Får testa om ett sådant kan funka.
 
D
Behöver ett nytt flugtäcke till min häst och skulle vilja ha lite tips om modeller att testa. Han har för närvarande ett Amigo bug rug vamoose (tror jag att det heter), men är slitet och sitter inte jättebra på honom så jag vill helst köpa något annat. Testade ett amigo med den nya disc-knäppningen men trots stor storlek blev han strypt av det så det funkade inte alls. Han är rejält kraftigt byggd och har XL-varianten på Amigos regntäcke och det sitter rätt bra så jag funderade på att testa XL-varianten av flugtäcke också men de ser så stort ut i halsen så jag är lite orolig för att det inte kommer att sitta som det ska. Är det någon som har det täcket som kan ge en liten recension, eller någon som kan tipsa om andra modeller av flugtäcke som kan passa en rejäl SWB?
Du skrev inlägget jag just tänkte skriva! Min häst är inte supergrov men behöver tydligen stor öppning just för halsen. Jag provade ett flugtäcke med uv-skydd från Nisch i hennes vanliga storlek igår, det satt bra men klämde ordentligt över manken när hon skulle beta. Jag ska skicka tillbaka det och prova deras vita, återkommer!
 
D

Du skrev inlägget jag just tänkte skriva! Min häst är inte supergrov men behöver tydligen stor öppning just för halsen. Jag provade ett flugtäcke med uv-skydd från Nisch i hennes vanliga storlek igår, det satt bra men klämde ordentligt över manken när hon skulle beta. Jag ska skicka tillbaka det och prova deras vita, återkommer!

Det jag har från HG som näms ovan har svart stretch vid manken. Så om det du beställt inte passar kanske det kan vara värt att prova.
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Jag har också HGs zebratäcke till mitt grova halvblod. Inte perfekt men sitter bättre än HW. Skulle behöva lite bredare ändå över bogen.
 

Liknande trådar

Utrustning Måste köpa nytt flugtäcke då det jag köpte senast inte blev bra. Men jag är osäker på storleken. Jag har flera HW täcken i storlek 140...
Svar
10
· Visningar
1 065
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 563
Senast: Emine
·
Utrustning Är på jakt efter ett flugtäcke till min swb-valack och har starka funderingar på bucas flugtäcke (inte zebra- varianten) Jag tvekar...
Svar
0
· Visningar
779
Senast: ifuh
·
Utrustning Nya damen har en ganska bastant bog och bred, lite lågt ansatt hals. Hon har ett Amigo bravo regntäcke i 145 som sitter bra, hennes...
Svar
18
· Visningar
2 442

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp