flugtäcke eller inte??

Martina_m

Trådstartare
Har du flugtäcke till din häst?

I så fall vilket?
Är det bra/dåligt?

Skulle vilja ha ett Horseware Amigo till min mycket känsliga häst. Men är det något att lägga pengar på? Funkar verkligen flugtäckerna?
 
Sv: flugtäcke eller inte??

Vi har haft flugtäcke till vår häst ett antal somrar nu och är mycket nöjda! Lite krångel att sätta på men sen sitter det bra och håller ute all ohyra. Ska kolla upp vad det är för slags.. glömsk..=)
 
Sv: flugtäcke eller inte??

Båda mina har flugtäcke, Bucas Buzz Off.

Använt Bucas Buzz Off i *tänka* fem - sex år nu och skulle aldrig byta. Har gjort en del försök med andra märken men inget har varit lika bra.

Om de fungerar - tja vi säger såhär, det är stora delar av dygnet skillnaden på hästar som går lugnt och betar, och hästar som är rejält irriterad av flygfäna.

Broms rår de inte på dock =/
 
Sv: flugtäcke eller inte??

Alexandra_W skrev:
Båda mina har flugtäcke, Bucas Buzz Off.

Använt Bucas Buzz Off i *tänka* fem - sex år nu och skulle aldrig byta. Har gjort en del försök med andra märken men inget har varit lika bra.

Om de fungerar - tja vi säger såhär, det är stora delar av dygnet skillnaden på hästar som går lugnt och betar, och hästar som är rejält irriterad av flygfäna.

Broms rår de inte på dock =/


Hur sitter Bucastäcket runt bogen?

Jag har haft Thermomaster i tre år och varit hyfsat nöjd, det enda som jag inte var nöjd med var att täcket saknade magplatta. Så i år har jag köpt det nya Thermomastertäcket med magplatta och det sitter bedrövlig just i bogen. För det första var bogremmarna för kort, så jag fick sy till ett par längre, för det andra hämmas bogrörelsen till viss del av täcket.
 
Sv: flugtäcke eller inte??

Min häst har ett horseware rambo. Har haft det en hel sommar och det blir verkligen skillnad i mängden knottbett. Bromsar kan flyga in under och bitas ändå. Känns ganska tungt och hårt men han verkar trivas i det.
Har hållt perfekt första sommaren.
Jag skulle satsa på Horseware:idea:
MVH W
 
Sv: flugtäcke eller inte??

Jag sålde mitt ramboflugtäcke.

Det var hårt o de fick skav, men det värsta var att bromsarna kom in inunder täcket o kom sen inte ut :devil:

Har nu eksemtäcken o Switchet gör att bromsarna inte biter:love:
 
Sv: flugtäcke eller inte??

Förra sommaren hade jag Hööks ljusblå flugtäcke med magplatta. Jag avråder att köpa det :cool: Sitter bedrövligt just i bogpartiet! Hämmar rörelse och betning. Världens glipa fram mellan hals och bringa.
Jag sålde det ( :angel: nån annan kanske gillar det..) och har nu köpt ett Börjes-täcke, det billiga. har hört från flera att det är bra. Väntar med spänning, det kommer nästa vecka om Posten kan vara lite snälla..
 
Sv: flugtäcke eller inte??

Hade också hööks ljusblåa, håller med om att det satt dåligt med stor glipa fram...jag sydde dock på ett extra spänne och täcket satt sedan perfekt! Hjälpte superbra mot insekterna! Så det blir det täckte i år igen!
 
Sv: flugtäcke eller inte??

* KL *
Ja våra stackars hästar går numera inte nakna;) många dagar per år.
 
Sv: flugtäcke eller inte??

Det var väl det gamla gröna rambo täcket?
Det gav varje fall skav och var väldigt hårt, vilket gjorde att det stod ut.

Köpte det nya bruna iår, tyckte det verkade bra. Ska väl ner och kolla på pållan vad hon tycker...
 
Sv: flugtäcke eller inte??

Sant sant.. Jag vill verkligen inte tävka hästen, men nu får han stå ut med det under nätterna för det dånar runt skallen av mygg :crazy:
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, jag har ett flugtäcke från Horseware som nog har blivit uttöjt i bogen och sitter inte riktigt bra längre, men tänkte behålla det...
Svar
2
· Visningar
433
Senast: Mogge
·
Utrustning Hejsan! Nu är sommar på gång vilket innebär alla dessa flugor.. Min häst avskyr dom och får massor med bett så hon behöver flugtäcke...
Svar
0
· Visningar
253
Senast: klaraa
·
Utrustning Jag har ett Rambo Protector flugtäcke vars innerfoder gått sönder över manken. Jag tänkte att jag skulle försöka laga det men har inget...
Svar
2
· Visningar
482
Senast: Corax
·
Utrustning Jag har en SWB med brett ansatt hals och bred/djup bål. Hon har Rambo i det mesta ute men kan även klämmas in i Amigo när det krisar...
2
Svar
24
· Visningar
1 295
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Boräntorna
  • Sminktråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp