Flugtäcke med stor hals!

olivialarsson

Trådstartare
Jag behöver lite hjälp. Hästapållen är i behov av ett flugtäcke nu när det börja närma sig sommar. Problemet är att han svår att köpa täcken till :meh: :wtf:
Det är en PRE-kille på nätta 160 cm, som vanligtvis drar 135 i täcken. Dock behöver han ett täcke med en hals a´la storlek 145-155 i omkrets.

Det jag söker är ett flugtäcke med fast helhals. Så ni med hästar som har lite större hals, vad är det för märke på dem?
 
Sv: Flugtäcke med stor hals!

Jag köpte ett Rambo i storlek 140 till min PRE som normalt drar 130. Det räckte inte så jag fick be Strömbergsgård beställa hem en lös hals (i den storleken som normalt sitter på 165- täcket:o) från Irland. Passade perfekt men blev lite dyrt.
 
Sv: Flugtäcke med stor hals!

Hmm. Jag har fruktat att det blir så jag kommer få göra. Tänkte försöka komma undan lite billigt, men vi får se hur det blir med det. :cautious:
 
Sv: Flugtäcke med stor hals!

Det är bara att forsätta upprepa följande mantra för sig själv:

"Det är billigt att ha häst. Det är billigt att ha häst. Det är billigt att ha häst."

Det gäller speciellt om man är dum nog att köpa en PRE. Täckena passar inte, det är bara att låta någon sy upp. Tränsen passar inte, fick köpa ett i full och ett i cob och blanda för att få ihop ett som fungerade men fortfarande inte satt perfekt. Sadelprovaren kom ut och kastade en blick på hästen, sedan sa hon att hon inte hade någon sådan sadel hemma utan det fick hon ta och beställa hem. Men det är bara att fortsätta upprepa:

"Det är billigt att ha häst. Det är billigt att ha häst. Det är billigt att ha häst."
 
Sv: Flugtäcke med stor hals!

:arghh:
Det är så man gråter nästan lika mycket som plånboken när någonting ska handlas.. hmm. Jag hade dock tur med min sadel! Fanns faktiskt en "standardsadel" som passade honom & mig.
Men täcket får jag nog ge upp om känns det som. Suck. :yuck:
 
Sv: Flugtäcke med stor hals!

Jag har ett från Ullared som är i 135 med en gigantisk hals, antar att det är felsytt på något sätt :rofl:
 
Sv: Flugtäcke med stor hals!

Jag köpte ett Haglunds flugtäcke med fast hals till min kompis i present. Hon har en hbl av den grövre modellen med GROV hals och det passar perfekt på honom. Dessutom billigt, mjukt och inte så plastigt som många andra flugötcken. Helt klart prisvärt. Från City Gross.
 
Sv: Flugtäcke med stor hals!

Tack för tipsen!
Jag var faktiskt på Biltema igår och köpte ett flugtäcke. Som befarat var det litet i halsen :cautious:
Dock så har jag en farmor som är grym på att sy, så det är inlämnat hos henne för lite rekonstruktion:D
Slänger upp en bild på det när projektet är klart! Skulle det inte funka så får det nog bli en tur till närmsta City Gross med hästavdelning och se vad de har att erbjuda.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
433
Senast: sweep
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 034
Utrustning Jag har hittat ett 0 gr regntäcke med hals, "Horseware Mio All-In-One" som verkar rätt trevligt vid första anblick sådär. Är det bra i...
Svar
18
· Visningar
2 208
Senast: spinxx
·
Utrustning Min häst har behov av flug-/insektstäcke. Under sommaren har jag haft ett Rambo Protector till honom och det har suttit bra och skyddat...
Svar
12
· Visningar
1 605
Senast: Wembley
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp