Flyga inrikes från Arlanda - hur långt innan på flygplatsen

tott

Trådstartare
Ska ut och flyga lite. Kommer att ha incheckat bagage och flyger inrikes med SAS. Hur lång innan avgång ska jag vara på Arlanda för att hinna med allt...och gärna med flyget också?
 
När jag flyger inrikes brukar jag vara på flygplatsen omkring 45 min i förväg.
 
Beror på tidpunkten på dygnet, men minst 45 minuter på inrikes.

Är man ovan vid rutinerna och inte hittar ordentligt så skulle jag lagt på en kvart.
 
Tack!
Ovan vid Arlanda är jag, men är nog annars hyfsat van. Reser torsdag efter 21.
 
45 minuter - 1h för inrikes, brukar jag sikta på.

Häromdagen flög jag hem från Barcelona - internationell flight då alltså - och var visserligen på flygplatsen lååångt innan men hade tagit fel på flygbolag och terminal. När jag insåg att jag inte var där jag skulle vara hade jag 40 minuter tills planet gick, och ca 15 av dem spenderades på att hitta bussen mellan terminalerna och ta bussen mellan terminalerna. Ändå stod jag vid gaten med 10 minuter till godo. Win! :)

Fast genomsvettig, väldigt andfådd och galet törstig...
 
Ska ut och flyga lite. Kommer att ha incheckat bagage och flyger inrikes med SAS. Hur lång innan avgång ska jag vara på Arlanda för att hinna med allt...och gärna med flyget också?
Minst en halvtimme, om jag har bagage för incheckning så lägger jag på en kvart.
 
Då borde det funka att ta bussen ut då istället för Arlanda Express, som ju är mycket dyrare. Hinner jag med första möjliga bussen så har jag, enligt tidtabellen jag kollat, 1 timme och 27 minuter till avgång. Hinner jag inte med den bussen så har jag 1 timme och 12 minuter till avgång.
 
Då borde det funka att ta bussen ut då istället för Arlanda Express, som ju är mycket dyrare. Hinner jag med första möjliga bussen så har jag, enligt tidtabellen jag kollat, 1 timme och 27 minuter till avgång. Hinner jag inte med den bussen så har jag 1 timme och 12 minuter till avgång.

Det där blir nog jättebra! :up:
Jag flyger en hel del inrikes och visst kan man vara där 30 minuter före, om man VET att resan till Arlanda går som den ska.

(Jag har mest åkt från Bromma på sistone, men det var mycket Arlanda för ett par år sedan)
 
Då borde det funka att ta bussen ut då istället för Arlanda Express, som ju är mycket dyrare. Hinner jag med första möjliga bussen så har jag, enligt tidtabellen jag kollat, 1 timme och 27 minuter till avgång. Hinner jag inte med den bussen så har jag 1 timme och 12 minuter till avgång.
Ja, det ska räcka gott och väl :).
 

Liknande trådar

Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
408
Senast: Fideli
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 514
Senast: Paddington
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 482
Senast: Avalbane
·
Fritid Dottern skulle flyga United Airlines IGÅR, från Cincinatti till Chicago och sen Toronto, Kanada (!) - Köpenhamn. Med massor av extra...
2
Svar
23
· Visningar
2 877
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp