Bukefalos 28 år!

Flyga med hund?

Fiorano

Trådstartare
Kan man ta med sig hunden på inrikes flyg? Får man då ha den i knät (lite Jack Russell på då tolv veckor)? Eller måste den sitta i särskilt lastutrymme?

Ska resa från Sundsvall till Ystad och hunden ska med. Undrar vilket som är bäst med en flygtur (el två på ca en timme var) eller tåg (med byte) på nio timmar.

Hur hade ni gjort?
 
Sv: Flyga med hund?

Jag flög hem min JRT valp från stockholm till umeå och fick ha henne in en bur under framsätet. Du bokar bara att du ska ha djur med dig kostade 200 när jag åkte. Tänk på att buren inte får vara för stor, måttbestämmelserna finns på SAS sida.
Allt gick väldigt smidigt och hon sov hela vägen. :)
Lycka till /Sandra
 
Sv: Flyga med hund?

Med SAS är det inga problem att ta med hunden i kabin så länge den är under 8kg (har jag för mig). Men Norwegian är jag inte lika säker på att man får ha hund oavsett storlek... Kolla med det aktuella flygbolaget vad de har för regler.
 
Sv: Flyga med hund?

hunden får absolut inte vara lös, eller i knäet, eller vara i buren på sätet bredvid dig... :)

som andra redan har nämnt: sas brukar inte vara något större problem, man får ringa och boka in djuret bara (det kan bli avslag på kabinvistelse om 1: ngn jätteallergisk person anmält att det inte får vara några djur på planet, eller 2: det redan är 2 (eller om det var 3) andra djur i kabinen.) blekingeflyg och skyways har jag inte heller haft problem med (har flugit massor med min katt, bott i umeå och haft familjen i blekinge :D)
tåg är ju låååååååångt, spec med en liten valp, men eventuella olyckor kan man ju få till på toaletten och så, den möjligheten finns ju inte på flyg (om, tex det skulle bli lång väntan på arlanda eller bromma)
lycka till!!!!!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag ska åka tåg med katten ca 24 timmar, fyra byten totalt. Någon som gjort det tidigare? Hur löser man det med låda? Katten är van vid...
Svar
3
· Visningar
345
Senast: ufot
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 698
Senast: alicegard
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 563
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 323
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp