Flyga med katt

anna_panna

Trådstartare
Mina katter och jag ska ut och flyga över nyår så nu behöver jag råd
Vad ska jag tänka på, de har tidigare i sitt 6 månader gamla liv åkt tåg och lite bil
Har insett att min vanliga bur ej är OK utan att de måste ha en mjuk variant som är mindre, får väl stoppa ned den ordinarie i en väska så att de kan åka bil i den
Tar bilen till Arlanda ca 45 min, flyg till Ronneby ca 1h och därefter bil till Karlskrona 30-40 minuter plus väntetider
SAS har sagt OK att de får åka med
 
Det brukar inte vara några problem, jag skulle ev överväga åksjuketabletter, men det är inte alla katter om reagerar så bra på dem, bäst att testa innan i så fall.

Ta med en liten låda, visserligen brukar de inte vilja använda den när det händer så mycket omkring, men erbjud det iaf i nån väntetid emellanåt, ifall det är "kris".

(Min kille ville INTE gå på låden under en lång tågresa, slutade med att han kissade på sig i buren :(, då mådde matte dåligt kan jag meddela)
 
Jag och min pojkvän flög med våra två katter, det gick jättebra. I vanliga fall AVSKYR de att åka bil, men flyget var inget problem. Jag köpte en sån där liten ful tygväska, och pojkvännen hade sin katt i en vanlig liten väska med en kudde i. Vi flög från ARL till Halmstad. Till nästa gång ska jag sätta lite snörning i öppningen på väskan så att jag kan stänga den mer, för min katt micklade sig nästan ut..
 
Vår ena kissa katt, flögs ner till oss ifrån Sundsvall när han var liten. Gick hur bra som hellst :) Han kände inget ont av de, ingen ville lämna ifrån sig honom..personalen satt och gullade med han på planet *s*
 
jag har flygit till och från Schweiz med Hobbe och veterinären skrev ut lugnande för säkerhets skull.

Det gick jättebra!
 
Jag har ofta brukat flyga med katt och det har aldrig varit några problem. Inför alla resor som vi gör så nystädar jag kisslådan och sätter dem på den, då gör de oftast ifrån sig och behöver inte gå på lådan på flera timmar. :idea: Flygresan i sig har ingen av våra katter någonsin haft problem med. :)
 
Jag och min kisse brukar ta oss en
flygtur varje år kring påsk. Han
sitter förvånansvärt säkert på kvasten.
Måste vara därför katter har så bra
balanssinne.
:rofl:
 
Har nu varit och inhandlat en mjuk transportväska som de kan få åka i.
Vilken poppis leksak det vart, väskan står i köket så att de vänjer sig vid den och den är en bra sovplats :D
ska idag ta den vanliga buren och ta in i lägenheten då de ska få åka till kattpensionat över julen :cry: Mamma ville inte ha hem dem då de gillar soffor och det var lång tid men hon börjar mjukna nu
 

Liknande trådar

Övr. Katt Som några kanske läst i min andra tråd blir jag med ny katt i sommar. Första tiden ska vi ju såklart bara mysa hemma och i trädgården...
2
Svar
36
· Visningar
3 076
Senast: Ponnyfoton
·
Övr. Katt Hej, Jag ska på söndag för första gången åka tåg med 2 katter (ca 2 år gamla) själv. Den ena katten har åkt förut, och är numera rätt...
2
Svar
25
· Visningar
6 901
Senast: Nakeri
·
Katthälsa Ska inom den närmsta framtiden åka och hälsa på familjen och måste då ta med mig katterna. De är syskon och känner varandra väl. De är...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 905
Senast: mackan
·
Katthälsa Mina tre huskatter och jag ska förhoppningsvis på nya äventyr tillsammans, då jag kommit in på en utbildning i England till hösten. Igår...
Svar
16
· Visningar
5 148
Senast: Millz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp