Flygfrakt- export till USA ?

M

Mathias

Hej, någon som exporterat till USA och kommer ihåg ungefär vad det kostar, vart och med vem?

Fick priset 123 000 för 520 kg häst till Los Angeles av det i övrigt utmärkta Lufthansa, men finns det billigare vore det ju bra... Har ett mycket svagt minne av ungefär halva den summan, kan det stämma?
 
Jag har inte exporterat fran Sverige, men har gjort en hel del forskning i amnet. Till New York kostar det runt 60 000 kr. Priset kan variera beroende hur manga hastar som aker samtidigt, dartill tillkommer obligatorisk karantan 3 dagar (har far man ej besoka hasten) for alla hastar. Hingstar och ston over 2 ar star darefter i CEM karantan i 14 dagar (har kan man vanligtvis skota/trana hasten om man vill). Lufthansa ar en av de storre transportorerna sa du kan troligtvis kontakta dem direkt, mitt tips ar dock att kolla med de auktoriserade transportorerna som agerar internationellt (ur minnet sa kommer jag pa Jenny Tholin, men det finns aven en firma i Goteborg som jag inte kommer ihag namnet pa just nu).
 
Tack! Har kollat med större transportörer i se och även Tholin men är kanske för otålig på att få svar/kontakt.
 

Liknande trådar

Äldre Jag försöker skaffa mig framtidsdrömmar/planer, eftersom jag helt enkelt behöver något att kämpa för etc. :p Något jag kom på som jag...
Svar
3
· Visningar
815
Senast: Jfrelin
·
Hästmänniskan Hej! I år så tänkte vi i stallet vara lite "smarta" och lata och i stället för att åka och hämta hö hos bönder beställa av någon som...
Svar
18
· Visningar
2 571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp