Bukefalos 28 år!

Flytningar från underlivet på katthona

Fan of Bill

Trådstartare
Såg imorses en tjock vit flytning från underlivet på min innekatt. Trodde först att det var en mask som hängde, men när jag torkade bort det, så var det en kraftig flytning. Är det normalt eller inte?

Katten ifråga är 1,5 år och jag har inte sett detta tidigare hos henne.
 
Sv: Flytningar från underlivet på katthona

Alltid när det dyker upp symptom som är ovanliga för det egna djuret så kan man utgå från att det INTE är helt normalt!

Plötsliga flytningar flaggar dessutom alltid lite för en eventuell livmoderinflamatin!

Kontakta vet och be att få komma in och få katten undersökt idag!

/Swat
 
Sv: Flytningar från underlivet på katthona

Du är väl den som bäst kan avgöra om det är normalt för din katt eller inte.;) Om katten inte brukar ha flytningar är det inte normalt.

Är hon kastrerad?
 
Sv: Flytningar från underlivet på katthona

Går på p-piller pga kastration var uteslutet iom att kisse är kroniskt snuvig.

Har ringt veterinär nu och ska åka in för att kolla upp det hela.



Tack för era svar :)
 
Sv: Flytningar från underlivet på katthona

Går på p-piller pga kastration var uteslutet iom att kisse är kroniskt snuvig.

Har ringt veterinär nu och ska åka in för att kolla upp det hela.



Tack för era svar :)

Det är rätt vanligt att p-piller ger uppgov till livmodersinflammation. Hoppas att katten kryar på sig!
 
Sv: Flytningar från underlivet på katthona

Tack :) Veterinären sa detsamma om p-pillrena.

Så det blir bedömning av snuvan och sen hoppas jag att det går att kastrera henne. Har kämpat för denna lilla katt sen hon kom till mig som liten. Vill för allt i världen inte bli av med henne, men naturen har sin gång. Bara att se vad som kommer att hända och hoppas på det bästa.
 

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
353
Senast: Jeps
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
983
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 316
Hästvård Jag har en häst med krullig, eller rättare sagt vågig, svans. Hon har väldigt tjock svans och mycket man (islandshäst). Fick idag en...
Svar
12
· Visningar
1 473
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp