Flytningar?

F

fisken

Fick ni mycket mer flytningar mot slutet av graviditeten?
Jag har under 2-3 dagar nu haft lite konstiga flytningar. Har varit orolig för att det ska vara fostervatten som läcker (har bf om 2 v.) Det har varit genomskinligt och luktar inget speciellt. Blir ganska blöt i trosan, och i natt låg jag utan trosor då jag precis hade duschat, och kände att det blev blött på lakanet flera gånger i natt. Flytningar vet jag att jag har och det har jag haft länge, men det är inte så genomskinligt som detta, och har jag inget trosskydd så blir flytningarna vita i trosorna när det torkar..
Kan ibland känna att det till och med rinner några droppar ur mig, känns som man kissar på sig lite :o

Någon som kännt detta? Är det bara flytningar? Om det var fostervattenläkage så borde det väl komma mycket mer?
 
Sv: Flytningar?

Okej, hur mycket kom ungefär och hur länge höll dt på till slemproppen släppte?
Vad nervös jag blev nu :D
 
Sv: Flytningar?

typ två dygn:D

Jag märkte mest att det var flytningar som jag inte haft innan.
Det var inte så mycet egentligen, men det känns som om det är masssor.
Jag var in på koll, åkte hem, och kom tillbaka ett dygn senare...
 
Sv: Flytningar?

Okej, ja jag har nog haft detta i 2 dygn nu. Men har jag "otur" så är det väl bara flytningar;) Men det har till och med kännts blött genom jeansen ett par ggr, samt att i natt var jag blöt ner på låren, så det känns inte som flytningar.
Men men, det får väl tiden utvisa :laugh:
 
Sv: Flytningar?

Lägg i en binda, och kolla färgen på flytningarna.
Det ska inte lukta illa, eller ha "fel" färg.
 
Sv: Flytningar?

Vad menar du med "fel färg"?
Nu verkar det ha avstannat helt, inte haft nåt sen jag gick upp i morse.
Kanske är det lugnet före stormen, eller var det nåt tillfälligt eller inget att bry sig om.
 
Sv: Flytningar?

hade jätte mycket fytningar dagarna innan slemproppen släppte, sedan hade jag lång vatten avgång, det var precis som du beskriver att det kännes som man kissde på mig fast i fel hål. med flytningarna räckte det med binda, men när vattnet gick gick jag ha baby blöja i trosan. för det ran liksom till mycket sällan.
 
Sv: Flytningar?

Grönt är inte bra, det indikerar att bebis har bajsat i fostervattnet, och då bör du åka in för koll.
 
Sv: Flytningar?

Om du är orolig för att det kan vara fostervatten så tycker jag att du ska åka in på en kontroll. Hellre att kolla upp det en gång för mycket än en gång för lite.

Fostervatten ska väl lukta lite sött, eller hur är det?

Jag läckte en skvätt med fostervatten några timmar innan vattnet gick på riktigt. Det kändes som att det bara kom ut en liten pöl som man liksom inte kunde kontrollera. När vattnet sen gick kändes det väldigt märkligt. Det strömmade liksom ut en flod varje gång jag tog ett steg :D

//Julia
 
Sv: Flytningar?

Okej, ja det verkar faktiskt som det slutat nu efter att jag skrev mitt första inlägg ;) typiskt ha ha.
Har funderat på att åka in och kolla så det inte är fostervatten som läcker, men nu när jag inte haft nåt på hela dan så antar jag att det inte var nåt att oroa sig för.
Men det är lite märkligt för det känndes liksom inte som vanliga flytningar, det rann liksom ut och jag blev blöt ner på låren.
 
Sv: Flytningar?

Men det är lite märkligt för det känndes liksom inte som vanliga flytningar, det rann liksom ut och jag blev blöt ner på låren.

Det hände mig också, samma dag som förlossningen satte igång. Jag trodde att det var vattnet, så jag åkte in på undersökning. Men allt såg bra ut och vattnet hade inte gått. Åkte hem och 2 timmar senare satte värkarna igång. Hoppas att det är på gång för dig :)
 
Sv: Flytningar?

jag har också haft väldigt mycket flytningar, lite till och från. Kan gå typ en dag då jag måste ha tros-skydd i för att inte behöva byta trosor två,tre ggr om dagen, sen kan det gå 1-2-3 dagar utan i princip ingenting, sen kan det komma tillbaka igen. Var först också orolig över att det var vattnet, men sen när det inte vart mer och ingenting annat hände med kroppen och jag mår fina prima så känns det inte som att det är så mycket att oroa sig över, hoppas jag :crazy:.

Har haft så i kanske 1-2 veckor och jag har 5 veckor kvar till beräknad födsel. Ska till barnmorskan här i veckan och fråga då för säkerhets skull, men eftersom jag inte har fått några andra "symptom" så känns det inte superakut....
Knodden i magen har boxnings matcher precis som vanligt och tycker det är himlans bra att lägga sig upp i mina revben titt som tätt :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Märkte nu på eftermiddagen att Doris har nån typ av flytningar, eller om det är att hon läcker kiss? Blev en liten fläck på lakanet hon...
Svar
2
· Visningar
731
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 457
Senast: Viva
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 291
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 679

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp