Flytta framåt i The Porcupine Game

Snorpan

Trådstartare
Nr. 2 utav de sju lekarna, The Porcupine Game, går ju ut på att man ska kunna flytta sin häst för tryck åt alla möjliga håll. Jag har en uppfattning om vart man ska placera trycket för alla riktningar utom framåt. Ska man trycka bak på hästen då eller?
 
Nej givetvis inte, det finns ingen praktisk användning av det. Med framåt tror jag Parelli menar tryck i grimman med repet exempelvis. Gå undan för tryck framåt.
Niklas
 
Han menar t.ex. tryck i grimman, att du ska stå framför och "hala" in hästen med minimalt tryck. Men en sak som jag och Malte pysslade med, var att han skulle gå framåt om jag tryckte på baksidan av hans framben, eller backa om jag tryckte på framsidan av bakbenet.

Ofta så "begränsar" man sig till att trycka bak när man vill fram, och trycka fram när man vill bak - men genom att vända på det så kn man lära sig mycket.

Prova att trycka på olika ställen på din hästs kropp, och se hur han reagerar. Alla hästar är olika "kopplade" och reagerar olika på tryck i olika riktningar. Prova dig fram!
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 369
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 226
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 045
Senast: tuaphua
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 149

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp