Bukefalos 28 år!

Flytta från en dator till en annan??

T

Ti_Ti

Jag har en hp med en del program i som jag vill ha över till min nya bärbara. ( Också hp om det förenklar )
Hur ska jag göra?
Har hört nåt om en nätverkskabel och har en sån men hur går man till väga??

Mvh

Ti_Ti
 
Sv: Flytta från en dator till en annan??

Du kan ju alltid koppla ihop datorerna i ett nätverk, antagligen genom att använda en hubb eller att ena datorn har ett extra nätverkskort och bara dra en korsad nätverkskabel emellan. det är en rak kabel du ska ha om du använder hubb eller switch (stavas).

Sen skapar du ett nätverk som går busenkelt om du har XP iaf.
Sen är det bara att överföra. :)

Hoppas du fatta hur jag menade, är värdelös på att förklara :angel:
 
Sv: Flytta från en dator till en annan??

Redan installerade program går mycket sällan att föra över mellan datorer. Bäst är att installera allt på nytt på den nya datorn. Men andra filer, musik, bilder, dokument mm går att föra över på det sätt som SessCa beskriver.
 
Sv: Flytta från en dator till en annan??

Vissa program går att skicka färdiginstallerade och klara. Tex Ventrilo går att göra det. Är bara att Zippa allti mappen och skicka över.
 
Sv: Flytta från en dator till en annan??

har du usb utag på båda är det absolut enklaste att fixa ett litet usb minne och föra över det du vill ha (typ om du har en mp3 spelare? duger utmärkt)

Men som sagt program kan vara svårt, vissa funkar, andra inte... men filer och liknande går utmärkt
 
Sv: Flytta från en dator till en annan??

Det är mitt bokföringsprogram som ska över. Jag brände ner allt på en cd-skiva som fungerar på den här datorn men jag får inte in den i bärbara.
Har en nätverkskabel men ingen mp3 spelare.
Prövade också att lägga in hela bokföringsprogrammet igen på bärbara men den tog inte licensnycklarna igen så finns det annat sätt att få in cd-skivan eller hur ska jag göra.
Tänk på att jag egentligen inte begriper ett smack om datorer.

Mvh

Ti_Ti
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 673
Senast: Gunnar
·
Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
543
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
738
Senast: ptr
·
IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 426
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp