Flytta ifrån sina barn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
P

prince77

Har för länge sedan haft en diskission beträffande sambons ex, dom har barn tillsammans, 2 grabbar på 8 och 10 år.
Jag har alltid ansett henne olämplig som förälder medans andra på buke ansåg att det var jag som var den dumma.
Vad sägs om att flytta ifrån sina barn 50 mil för att bo ihop med en 11 år yngre kille som hon aldrig hade träffat innan hon bestämde sig för att skriva över vårdnaden på pappan(vilket jag hoppats hon skulle göra för länge sen) och säga upp sig från jobbet och sticka :smirk:
Och som xtra grej så har hon lurat i minstingen att han ska få flytta med, vilket han trodde till för någradagar sen då pappan försökte förklara för honom att han var tvungen att stanna kvar, och då lurar mamman i honom att pappan är elak. Suck


Så vad säger ni, känner ni någon mamma som flyttat och bokstavligt talat gett blanka fan i sina barn?
 
Sv: Flytta ifrån sina barn?

Eller någon pappa ?

Ja, faktiskt känner jag till ett ganska liknande fall. Min kompis var fodervärd på hennes häst när hon plötsligt var oanträffbar - hon hade flyttat till Världens Ände, visade det sig efter ett långt detetektivarbete, alla var otroligt oroliga hon hade inte sagt något till någon, hennes barn som var i tonåren var i upplösningstillstånd. Själv var hon kär och galen. Jag vet inte hur det gick sen. Hon gav fan i både man, barn och häst.
 
Sv: Flytta ifrån sina barn?

Håler med Xeline, det är visserligen inte bra men pappor gör ju så väldigt ofta :smirk:
Hade de gemensam vårdnad?Då får ju inte mamman flytta med barnen om inte pappan skriver under papper på att han godkänner det å många gånger gör de inte det heller.
Hon kanske kände att hon inte orkade å att pappan kunde ta hand om barnen?
 
Sv: Flytta ifrån sina barn?

Jadå. Pappan till min dotter gjorde så. Han flyttade inte för att bo ihop med någon annan, men han flyttade och gav blanka fan i sitt barn.

Jag kan på rak arm räkna upp en hel rad av föräldrar som gjort precis så. Tyvärr.
 
Sv: Flytta ifrån sina barn?

Vill bara tillägga att det faktum att hon ev. är en usel mamma gör inte dig bättre. Det har inte med vartannat att göra.
 
Sv: Flytta ifrån sina barn?

Väldigt ofta och väldigt ofta.... håller jag inte med dig om. Men det höänder att både mammor och pappor gör det. Konstigt nog så reagerar folk kraftigare om en mamma gör så. Fast för barnen är det antaligen lika illa
 
Sv: Flytta ifrån sina barn?

Precis, det är lika illa om mamman flyttar som att pappan gör det.Men det verkar som folk har uppfattningen att mamman är extra hemsk
 
Sv: Flytta ifrån sina barn?

Nog för att jag har tyckt att hon inte verkar vara en bra förälder, baserat på det vi hört från dig... men "Så vad säger ni, känner ni någon mamma som flyttat och bokstavligt talat gett blanka fan i sina barn?" var väl ändå en ganska konstig komentar..

Jag vet många föräldrar som gjort så, då handlar det i princip bara om pappor.. men är DET verkligen någon skillnad?
Så mitt svar är JA - jag vet många föräldrar som gjort så.
 
Sv: Flytta ifrån sina barn?

chrysler skrev:
Håler med Xeline, det är visserligen inte bra men pappor gör ju så väldigt ofta :smirk:
Hade de gemensam vårdnad?Då får ju inte mamman flytta med barnen om inte pappan skriver under papper på att han godkänner det å många gånger gör de inte det heller.
Hon kanske kände att hon inte orkade å att pappan kunde ta hand om barnen?

Att pappor väldigt ofta struntar i sina barn är vardagsmat idag. Men att man som mamma, som fött fram, ammat, ja haft så xtra mycket kontakt med sina barn väljer att skita i allt och bara sticka är för mig förvånande. Även hennes väninnor och pojkarna lärare (och alla andra runt omkring)reagerar starkt.
Pappan har ensam vårdnad om barnen och skulle aldrig tillåta barnen flytta med henne. det räckte med att hon hade en pedofil inneboende hos sig(jag portade ungarna från att vara i hennes lägenhet givetvis)+ att hon har kronofogden efter sig för att få vem som helst att inse att hon inte kommer få ta ungen/ungarna med sig.
Ja hon är inte så intresserad av ta hand om ungarna utan lämpar över dom på sin bror.
enda anledningen att hon inte skrev över vårdnaden var att det skulle bli xtra dyrt för henne att betala underhåll, men nu när hon ändå har så mycket skulder så tycker hon att det kvittar med några fler :smirk:
 
Sv: Flytta ifrån sina barn?

prince77 skrev:
Jag har alltid ansett henne olämplig som förälder medans andra på buke ansåg att det var jag som var den dumma.


Jag har inte vad jag kommer ihåg ansett något om detta förut. Däremot så tycker jag att du ger en vinklad och osaklig bild av förloppet utan att försöka förstå mammans synvinkel. Det du berättar verkar liksom färgat av hat istället för förståelse.

Eftersom vi inte får tillgång till hennes version så kan man med det underlaget inte "döma" henne. Däremot kan man säga att du beskriver situationen på ett något omoget sätt och att en sådan inställning sällan hjälper till att lösa några vårdnadstvister.
 
Sv: Flytta ifrån sina barn?

spelar det någon roll om jag uttrycker mig på ett sätt så att du inte kallar det omoget.
Jag uttrycker mig som jag brukar och tänker inte sitta här och göra mig till, huvudsaken är väl att man förstår vad man vill ha sagt, eller?
 
Sv: Flytta ifrån sina barn?

Silverkedjan skrev:
Det du berättar verkar liksom färgat av hat istället för förståelse.

hatar henne gör jag inte, däremot kan jag inte med hennes obotliga dumhet, och den gör så att jag blir irriterad.
 
Sv: Flytta ifrån sina barn?

Det måhända att den mamman inte är så vidare lämplig som mor, men huruvida man är jagad av kronofogden eller ej har väl ingen relevans i lämplighetsbedömningen. Det är ganska lätt att hamna där och det behöver faktsikt inte röra sig om större summor.

Det tragiska är att barnen blir utan sin mamma, oavsett hur hon är så är hon den enda mamma de har.

Att du sen hävdar att det är just du som portar barnen från deras mamma känns även det märkligt, gjorde inte pappan något?
 
Sv: Flytta ifrån sina barn?

Ska man vara tillräckligt vuxen för att hantera barn måste man kunna hantera sin egen irritation så den inte märks. Och aldrig antyda att en förälder är obotligt dum.

Det är lätt att tro att du inte kan det IRL (och på vis gör stor skada för barnen) om du inte kan det när du formulerar dig här.
 
Sv: Flytta ifrån sina barn?

Din förra tråd, som du refererar till i ditt första inlägg, gick också bara ut på att tala om hur dum och inkompetent mamman är. Det framkom efter ett tag att det inte var så enkelt. Vad är det för fråga du vill diskutera här egentligen?

Du har ingen rätt att gå emellan barnen och deras mamma och förbjuda dem att hälsa på henne. Det är pappans jobb.
 
Sv: Flytta ifrån sina barn?

Jag uttrycker mig som jag brukar och tänker inte sitta här och göra mig till, huvudsaken är väl att man förstår vad man vill ha sagt, eller?
Jag trodde huvudsaken var att andra förstod vad du vill ha sagt?
 
Sv: Flytta ifrån sina barn?

Har för länge sedan haft en diskission beträffande sambons ex, dom har barn tillsammans, 2 grabbar på 8 och 10 år.
Jag har alltid ansett henne olämplig som förälder medans andra på buke ansåg att det var jag som var den dumma.
Det som ansågs då, av mig bland andra, var att pappan till ungarna var en riktig slöfock. Huruvida du är den dumma av mamman och dig låter jag bli att spekulera i.
Vad sägs om att flytta ifrån sina barn 50 mil för att bo ihop med en 11 år yngre kille som hon aldrig hade träffat innan hon bestämde sig för att skriva över vårdnaden på pappan(vilket jag hoppats hon skulle göra för länge sen) och säga upp sig från jobbet och sticka :smirk:

Jag skulle säga att det verkar som om den stora kärleken slagit klorna i henne och därför gjort henne kollrig :D , angående vårdnaden så är det väl bättre att den skrevs över sent än aldrig?
Och som xtra grej så har hon lurat i minstingen att han ska få flytta med, vilket han trodde till för någradagar sen då pappan försökte förklara för honom att han var tvungen att stanna kvar, och då lurar mamman i honom att pappan är elak. Suck
Taskigt men inte så förvånande kanske? Med tanke på vad du berättat om henne menar jag? Tror inte att du behöver oroa dig för att minstingen sak gå runt att tro att pappa är elak. Ungar är inte dumma i huvudet, dom vet var sanningen ligger.

Så vad säger ni, känner ni någon mamma som flyttat och bokstavligt talat gett blanka fan i sina barn?
O Yes! 80 mil, för att flytta ihop med ett ragg hon träffat 2 ggr på krogen.

Vad du behöver göra är att jobba för att barnens och mammans förhållande inte blir lidande bara för att du anser att hon "minsann är dum", dagen kommer då hon återvänder och vill plocka upp relationen med sina ungar igen och då ligger du långt fram om du underlättar det för dom.
 
Sv: Flytta ifrån sina barn?

chrysler skrev:
Hade de gemensam vårdnad?Då får ju inte mamman flytta med barnen om inte pappan skriver under papper på att han godkänner det å många gånger gör de inte det heller.
QUOTE]

Detta är sant, det är olagligt att flytta med barn om man har gemensam vårdnad. Men... det finns ingen påföljd för detta, dvs det händer ingenting om man gör det. Man kan inte få böter, hamna i fängelse osv.
 
Sv: Flytta ifrån sina barn?

Jag hoppas att du inte framför dessa åsikter inför barnen! Nu får vi höra din version av historien, kvinnan ifråga kanske har en helt annan?

Något bra måste ju den här kvinnan ha eftersom din sambo ändå har två barn ihop med henne, eller hur?
 
Sv: Flytta ifrån sina barn?

Fast jag har lite svårt att det skall vara skillnad på att mammor och pappor beter sig på detta vis. Jag tycker inte att det är värre att en mamma gör det än att en pappa gör det.

Det är bara jävligt tråkigt för barnen oavsett. Och sen gäller det att de vuxna runtikring barnen ser till att detta drabbar barnen så LITE som möjligt. Oavsett vad man tycker om personen så är det barnens mamma eller pappa och de älskar förmodligen henne/honom iallafall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
931
Senast: Praefatio
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 797
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 632
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
13 842

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp