Flytta ihop redan?

Smurfoff

Trådstartare
Har träffat en kille sen mars och allt gick ganska fort. Vi är jättekära båda två och han är i princip alltid hos mig. Han har en lägenhet utanför stan han betalar 4000 för varje månad men han är aldrig där. Min etta är bara på 26 kvadrat. Har fått frågan att ta över en 2a, 1a hands kontrakt. Är det för fort att flytta ihop? Hur länge var ni tsm innan ni flytta ihop ?? Kommer jag ångra mig? :)
 
Har träffat en kille sen mars och allt gick ganska fort. Vi är jättekära båda två och han är i princip alltid hos mig. Han har en lägenhet utanför stan han betalar 4000 för varje månad men han är aldrig där. Min etta är bara på 26 kvadrat. Har fått frågan att ta över en 2a, 1a hands kontrakt. Är det för fort att flytta ihop? Hur länge var ni tsm innan ni flytta ihop ?? Kommer jag ångra mig? :)

Ångra sig vet man ju aldrig förrän man sitter där i skiten :D
Men jag och min pojkvän har varit ihop 1½ år och är fortfarande särbos (vi letar dock lägenhet nu) vi började prata om att bli sambos efter cirka 1 år ihop.

I början när vi nyss träffats så bodde han i princip hos mig då han bara hade en liten skrubb på 19 kvm, men sen hittade han sig en större egen och flyttade dit!

Flera av mina vänner har flyttat ihop tidigt med sina partners, vissa har det funkat för, andra inte.
Personligen tycker jag man ska vänta ett tag, man känner inte en person man känt i 4 månader...
 
Jag och min sambo träffades sista mars och flyttade ihop någon gång under sommaren. (Ja, inte i år då.)
Det har ju gått bra hittills.
 
Jag och min nu varande sambo har i princip bott tillsammans sen dag ett, eller rättare sagt jag var alltid hos honom och sov där varje natt. Dock hade jag kvar min lägenhet tills det blev mer seriöst och man såg hur det skulle gå. Så jag sade upp min egna och bor nu hos honom, snart ska vi även flytta tillsammans 'på riktigt' till en ny lägenhet. Om det är för snabbt för er eller inte kan ju ingen annan än er säga, allt beror ju på hur det känns och hur det funkar. Jag tycker inte det är för tidigt om allt känns rätt och ni har en fungerande vardag ihop :)
 
Hur långt är ett snöre? Det finns inga rätt och fel i sådana här lägen.

Jag och sambon hade varit ihop i ett och ett halvt år när vi flyttade ihop och det var lagom för oss. Vi hade först ett år på distans, sedan flyttade jag till hans stad och hade en egen lägenhet (hyrde i andra hand) under första terminen jag pluggade och sedan flyttade jag in hos honom.

För egen del skulle jag inte flytta ihop med någon efter fyra månader, jag behöver helt enkelt längre tid på mig än så innan jag kan dela hem med någon.
 
Om det är för tidigt eller inte kan nog bara ni avgöra. Jag väntade ca 2 år innan jag flyttade tillsammans med min nuvarande. Vi var båda hyfsat unga och framförallt han ville väl ha ett eget space ett tag, även fast jag mer eller mindre bodde där i 1,5 år innan vi till sist flyttade ihop.

Har hört om historier där man flyttat ihop direkt och det gått toppen.
 
Jag och hjärtat har varit på väg att flytta ihop nu efter drygt 3 månader. Mycket pga praktiska orsaker. När jag ställde frågan här sa många "go for it" och jag tänkte att det kommer bli hur bra som helst. Hjärtat tyckte inte det, och jag inser nu att det var lite naivt att tro att det skulle funka redan. Så vi väntar. Och jag tror det är klokt att göra det, man bör nog "komma över" förälskelsen lite först.
Men det beror ju såklart främst på hur NI känner och tänker och att ni är överens. Kanske det kommer funka jättebra för er att göra så och har ni redan nu kanske mest bott med varann iallafall så vet ni ju hur det kommer funka :)
Det viktigaste är att ni pratar om det med varandra, inte vilka svar ni får här.

(även om Buke är bästa stället att reda ut sina tankar på :love: )
 
Känns det rätt, kör på! Jag och sambon har i princip bott ihop sedan den dag vi träffades, finns inget allmänt rätt och fel i sammanhanget, känns det rätt för er är det också rätt väg att gå.
 
Jag vet flera som flyttat ihop så snabbt och det har gått bra! Jag och sambon väntade dock ca 15 månader pga praktiska saker. Och han var inte redo innan.
 
Jag och min sambo flyttade ihop när vi varit tillsammans i ca 2 år och 3 månader. Jag hade kunnat tänka mig redan när vi varit ihop 1 år men min sambo var inte redo för det då :)

Som flera säger så är det ju hur man känner själv, en del träffar kanske någon som de känns som de känt en evighet på bara några månader medan andra behöver mer tid. Sett från mitt förhållande så hade det inte varit aktuellt att flytta ihop efter ett par månader då det tog en bra stund innan vi lärde känna varandra ordentligt. Men jag tycker absolut inte det är fel att flytta ihop för er redan nu, någon gång måste man ju prova och sen får man helt enkelt se vart man hamnar ;)
 
Har träffat en kille sen mars och allt gick ganska fort. Vi är jättekära båda två och han är i princip alltid hos mig. Han har en lägenhet utanför stan han betalar 4000 för varje månad men han är aldrig där. Min etta är bara på 26 kvadrat. Har fått frågan att ta över en 2a, 1a hands kontrakt. Är det för fort att flytta ihop? Hur länge var ni tsm innan ni flytta ihop ?? Kommer jag ångra mig? :)

Jag och min man flyttade ihop efter fyra månaders distansförhållande.
Det gick fint, vi är gifta sedan snart fyra år och har volvo, villa och vovve ihop nu.
 
Har träffat en kille sen mars och allt gick ganska fort. Vi är jättekära båda två och han är i princip alltid hos mig. Han har en lägenhet utanför stan han betalar 4000 för varje månad men han är aldrig där. Min etta är bara på 26 kvadrat. Har fått frågan att ta över en 2a, 1a hands kontrakt. Är det för fort att flytta ihop? Hur länge var ni tsm innan ni flytta ihop ?? Kommer jag ångra mig? :)

Jag träffade min sambo i England. Vi sågs varje dag i två veckor, Eller ja, jag bodde hos honom i under den tiden. Haha. Jag åkte hem och vi körde distans i ungefär en månad utan att ses alls. Sen tog han sitt pick och pack och flyttade hit. Vi har väl varit tillsammans 9 månader på fredag. Det har fungerat hur bra som helst. Men fort som tusan gick det. Men det kändes helt rätt. :)
 
Som andra sagt, bara ni kan svara på om ni är redo att flytta ihop.

Min sambo och jag hade distansförhållande i ett år, sedan bodde jag hos honom i tre månader över sommaren, därefter bodde vi isär i ungefär ett halvår igen innan vi flyttade ihop på riktigt. Nu har vi bott ihop i 2,5 år.
 
Har träffat en kille sen mars och allt gick ganska fort. Vi är jättekära båda två och han är i princip alltid hos mig. Han har en lägenhet utanför stan han betalar 4000 för varje månad men han är aldrig där. Min etta är bara på 26 kvadrat. Har fått frågan att ta över en 2a, 1a hands kontrakt. Är det för fort att flytta ihop? Hur länge var ni tsm innan ni flytta ihop ?? Kommer jag ångra mig? :)

Jag och min sambo har varit tillsammans sen februari och flyttade in i gemensam lägenhet i maj! Efter att bott på heltid varenda dag tillsammans i min lägenhet :) vi är också förlovade sen maj och gifter oss i augusti, Så ibland vet man bara! Lycka till!:D
 
Jag och mitt ex flyttade ihop efter fyra år. Jag hade då först bott ensam hemifrån i ett år för att få leva självständigt ett tag. Efter att vi flyttat ihop gick allt bra i ungefär ett halvår. Pga ett flertal omständigheter gick förhållandet sedan utför, och ett år senare gjorde jag slut med mitt ex. Det går knappt en dag utan att jag tänker på hur tacksam jag är över att jag har en egen lägenhet att bo ensam i. Med min personlighet och mina psykiska problem står jag helt enkelt inte ut med att ha någon annan inpå mig.

Att flytta isär igen och bli särbor när det blev uppenbart att jag vantrivdes var aldrig ett alternativ som jag vågade lägga fram. I just vårt fall tror jag inte att ens det hade räddat vårt förhållande, men däremot tror jag att man bör diskutera en plan B redan när man flyttar ihop. Är man öppen för att sammanboende eventuellt inte kommer att fungera och att detta inte måste betyda att hela relationen är dömd att misslyckas, så tror jag att man minskar riskerna med att flytta ihop betydligt.
 
Min sambo kom hem till mig en dag och efter det har han blivit kvar. Lägenheten hade han dock kvar i två månader tror jag, innan han sa upp den, men han sov inte mer i den sedan han träffat mig. Jag har inte velat göra så med någon annan jag träffat, men med denna raringen kändes det som det mest naturliga i hela världen. Och det fungerade ju fint. Vi har också vovvar och volvo (fast toyota) och flyttar in i vårt hus sista juli. :)
 
@Mallju, känns det rätt, kör på! Det kan dock vara klokt att ha någon form av reservplan, tex se till att fortsätta stå i eventuell bostadkö eller liknande. Jag har tex en vän som nu bott med sin sambo i flera år. De flyttade ihop väldigt snabbt och har det galet bra tillsammans. Ändå står min vän kvar i bostadskö, för OM det någon gång tar slut vill hon ha möjlighet att få en ny lägenhet relativt snabbt.
 
Vi flyttade ihop efter fem månader i min mans lägenhet. Jag hyrde ut min bostadsrätt till en kompis på ett halvår och så prövade vi på :). Fyra månader senare sålde jag lägenheten till kompisen när vi köpte vår gemensamma. Nu är det tre år senare och två barn och ett giftermål senare.

Ett tips är verkligen att din kille hyr ut sin lägenhet när ni bor i din. Om det skulle braka åt skogen så behöver han inte bli bitter och ångra att han gjorde sig av med den (du har ju någonstans att bo i så fall). Har gjort det misstaget själv, mycket trist att både bli av med förhållande och bostad samtidigt.. Det brukar gå bra att hyra ut både hyres- och bostadsrätter om man anför skälet att man ska pröva på att flytta ihop.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 226
Senast: Whoever
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 075
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 635
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 343
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp