Flytta/ sätta dit stroppen längre fram

tigerfisken

Trådstartare
Om man nu har en dressyrsadel som verkar funka bra på hästen men som inte har en stropp längst fram utan båda går från mitten av sadeln... kan man då flytta fram den ena stoppen alternativt sätta fast en längre fram så som det är på en del sadlar. Och, syr en sadelmakare då bara fast den i kåpan eller måste den fästas i/över bommen på nåt sätt? Har någon gjort så?

Sadel dras gärna framåt pga av magen, har en svängd gjord och det hjälper en del men det vore ännu bättre om första stroppen satt längre fram helt enkelt.

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 203
Senast: super
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 963
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 283
Senast: lillamy73
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 957

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka