Bukefalos 28 år!

Flytta till eget sovrum.

P

peligrozzo

Vår son nu 14 månader sover i vårat sovrum i sin egen säng, nu ska vi snart flytta och vi tycker att han då borde sova i eget sovrum.


Han är en ganska trygg kille och han ska börja på förskola nu i januari och vi flyttar tidigast i april, så han har några månader här och landa i förskolan först och sen flytt.
Han sover hela nätterna och äter inte välling eller så på natten.


Frågan är om man direkt när vi flyttar ska lägga han i sitt sovrum eller ha han i vårt sovrum ett tag i det nya boendet?
 
Sv: Flytta till eget sovrum.

Om han inte fått eget rum innan så hade jag nog låtit honom sova i ert sovrum en eller två månader efter flytten också.
Det är bara onödigt att göra stora förändringar större än nödvändigt.
 
Sv: Flytta till eget sovrum.

Frågan är om man direkt när vi flyttar ska lägga han i sitt sovrum eller ha han i vårt sovrum ett tag i det nya boendet?
Jag tror faktiskt på det förstnämnda; att passa på att skapa en ny vana direkt när ni flyttar.

Nu sov vår pojke mycket längre än er i samma sovrum som oss. Han var 2,5 år när vi flyttade till vårt hus. Och vi kunde ju förbereda honom innan på att "det här blir ditt rum och då ska du få sova i egen säng" och uppmuntra att han "blivit så stor". För oss gick det väldigt lätt. Men vi nattar fortfarande genom att ligga bredvid tills han somnar (nu är han 4) och om han vaknar på natten och vill komma till vår säng så får han det - vi har inga restriktioner så. I perioder sover han hela nätterna i sin säng. I andra perioder kommer han till oss mellan typ 03-05-tiden på morgonen. Vi har en breeeeeeed säng (2.40) för att kunna sova med ungarna i den (har en bebis som än så länge sover i samma rum som oss - ibland i spjälsängen som är intill min sida, men oftast samsover på min madrass).
 
Sv: Flytta till eget sovrum.

Jag hade också skapat en ny vana direkt. Vi flyttade vår dotter till eget rum när hon var runt 7-8 månader, när vi började väcka varandra på nätterna. Vi flyttade och det tog ca en vecka innan hon vants sig och sov mycket bättre och längre än i vårt rum.

Vaknar hon på natten så sitter vi vid hennes sida, det är ingen idé att ta henne till vår säng då hon är som en elvisp tills vi tar in henne till hennes säng igen. Tokunge!
 
Sv: Flytta till eget sovrum.

Jag har mest funderat på att försöka lägga honom i eget sovrum direkt vid flytten och om det inte skulle funka så får han ju såklart komma in till oss igen.

Vi får se hur det går och där är ju några månader till att fundera. Och framförallt se hur han reagerar på förskolan.
 
Sv: Flytta till eget sovrum.

Min dotter samsov med oss tills den dagen vi flyttade - då körde vi rubbet. sova i egen säng, i eget rum.
Det gick jättebra! Hon vaknar visserligen varenda natt och då hämtar jag in henne till vår säng, men hon sover bättre i eget rum. Stör väl varandra minst så.
 
Sv: Flytta till eget sovrum.

Vi gjorde precis så vi med.

Flytt, nytt rum, spännande och pang tjong så sover dottern i eget rum, kommer oftast intassande på natten till oss men det gör ingenting.
 

Liknande trådar

Småbarn I vårt nya hus finns på mellanvåningen tre sovrum och ett litet allrum. Vi kommer såklart att ha ett utav sovrummen och sen funderar vi...
2
Svar
20
· Visningar
2 500
Senast: Soapbubble
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
654
Senast: Ketrawzc
·
Småbarn Vi håller på bryta ihop lite halvt här hemma då vår snart 2 år gamla son sover så dåligt om natten alltför ofta. Handlar om att han...
Svar
12
· Visningar
1 353
Senast: cherie
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 924
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Lastnät till bil

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp