Flytta till England å ta med hunden.

Alfakrulls

Trådstartare
Hej kloka bukefolk.

Denna fråga gäller inte mej utan En släkting till mig.
Hon ska flytta till England till sin dotter och ska ha med sig sin dvärgschnauzer är tanken.

Allting var klart med vaccineringar, biljetter å bokning osv men nu har dom ringt å sagt att de blivit ett fel å att priset för att skicka hunden till England kommer kosta 22.000:- då den måste gå som "cargo" (frakt)
Är detta möjligt?
Kostar det så mycket? Något som vet?
Ni som har importerat/exporterat hundar, hur gör ni? Hur går det till?

Alla hjälp, tips å råd tas tacksamt emot. :)
 
Billigast är väl att ta bilen via Tyskland. Kolla upp priserna på olika flygbolag, på en del skiljer det mycket om hunden åker själv.
 
Folk tar ju med stora hundar på tävlingar och semestrar så riktigt så dyrt borde det inte vara.

Generellt är väl dvärgschnauzer på gränsen till att behöva gå som cargo, dubbelkolla måtten hos olika bolag.
 
Jag tog mina byrackor med i bilen på färjan från Danmark. Var smidigt och billigt. Skulle aldrig skicka dem som cargo.
 
Känner två som flyttat till UK med hund samt flera som åker och tävlar på bland annat Crufts. Samtliga kör bil då det är extremt dyrt att skicka hunden som frakt.
UK har speciella regler eftersom det är en ö och att skicka hunden som frakt kostar mycket då hunden tar upp plats från gods, men det är tyvärr ända sättet om hunden ska flyga dit. Det är också bara vissa flygplatser som får ta emot hundar.
Att åka i kabinen eller i lastutrymmet kostar annars inte så mycket till andra europeiska länder, men då skickas hunden inte heller som frakt utan som djurpassagerare.
 
Folk tar ju med stora hundar på tävlingar och semestrar så riktigt så dyrt borde det inte vara.

Generellt är väl dvärgschnauzer på gränsen till att behöva gå som cargo, dubbelkolla måtten hos olika bolag.
Flyg är asdyrt. Kör eller åk båt.
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 944
Senast: kolblakkur
·
Övr. Hund Min morfar gick bort från oss för snart ett år sedan och kvar lämnade han 2 hundar, mamma & son. Vi har ingen som kan passa dem då dem...
2
Svar
22
· Visningar
5 124

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp