Flytta tillsammans efter en månad

MrPannkaka

Trådstartare
Morsning korsning

Jag har träffat en helt underbar tjej. Vi har samma intressen, pluggar ungefär samma sak, hon är snäll, söt, smart o rolig o verkar gilla mig rejält.

Vi började dejta för ungefär två veckor sedan, och är båda studenter på 19 år. Hon bor inneboende, och jag har precis fått en liten lägenhet. Nu funderar vi på att flytta ihop tillsammans.

Jag vill såklart göra det, men nån logisk del längst bak i huvudet säger att man inte borde flytta tillsammans med någon man precis börjat dejta såhär. Känner knappt hennes föräldrar o massa andra saker som jag tycker borde komma före.

Vad är typ det rimliga att göra? 😊
 
Jag flyttade in hos min man cirka två månader efter att vi började dejta. Vi bodde två personer, två bohag och en katt på ca 30 kvm. Det gick det med.
Det är inget jag skulle rekommendera dock. Visst, för oss gick det ju bra och vi är gifta och glada idag. Men det kan lika gärna bli för intimt för tidigt.
 
Vi flyttade ihop rätt tidigt med det berodde på avståndet. Bor man ändå nära varandra skulle jag vänta med att flytta ihop :)
 
Så länge hon inte är i akut behov av nytt boende, så är nog rekommendationen att avvakta!
Ta våren att lära känna varandra ordentligt, träffa familjer och vänner. Funkar det så kanske ni kan flytta ihop under andra halvåret av 2020
 
Morsning korsning

Jag har träffat en helt underbar tjej. Vi har samma intressen, pluggar ungefär samma sak, hon är snäll, söt, smart o rolig o verkar gilla mig rejält.

Vi började dejta för ungefär två veckor sedan, och är båda studenter på 19 år. Hon bor inneboende, och jag har precis fått en liten lägenhet. Nu funderar vi på att flytta ihop tillsammans.

Jag vill såklart göra det, men nån logisk del längst bak i huvudet säger att man inte borde flytta tillsammans med någon man precis börjat dejta såhär. Känner knappt hennes föräldrar o massa andra saker som jag tycker borde komma före.

Vad är typ det rimliga att göra? 😊

Mamma träffade sin nuvarande man via sitt jobb. Efter typ 1-2 veckor bodde de ihop och knappt en månad senare var de gifta. De firar i år typ 18 år som gifta :) Så ibland är det den rätta man träffar och det funkar att gå rakt på :D
 
Om du får läsa inlägg där folk skriver att de flyttade ihop väldigt snabbt ”och det gick minsann hur bra som helst” så ska du ändå betänka att dessa är ”undantagen som bekräftar regeln”.

När man är så ung som du så tror man ibland att man vet mycket mer än vad man egentligen gör, det är naturligt men lyssna på en mer än dubbelt så gammal tant; efter 2 veckor tillsammans vet ni INGENTING om varandra.

Låt det gå lite mer tid, lär känna varandra, varandras ovanor och egenheter. Ha era första gräl.
I början av en relation är man oftast väldigt mån om att visa sig från sin bästa sida och orkar också hålla den ”fasaden” uppe. Man vill alltid visa sig glad, trevlig...tja...sitt bästa jag helt enkelt. Men man är ju mer mångfacetterad än så och det kommer fram senare.

Som sagt: vänta med ihopflytt så att ni lär känna varandra i vart fall lite mer.
 
Jag kan inte annat än avråda från det, om det inte är så att hon är i akut behov av ny bostad. OM ni ändå väljer att flytta ihop, se till att ni båda har ordentlig koll på ekonomin och hur det blir med allt om ni sedan väljer att flytta isär.
 
Med mitt ex, när jag flyttade till samma stad efter 4 månader sov han över hos mig, han åkte aldrig hem igen (men hade kvar sin lägenhet ännu 6 månader, snacka om onödig utgift)

Maken och jag blev tillsammans kring midsommaren, två veckor senare åkta han på en 5 veckor lång semester. När han kom tillbaka sov han hos mig 6 av 7 dagar i veckan (alltså från augusti) så vi flyttade ihop i oktober. Idag 6 år senare gifta och två barn
 
Det enda du ska gå efter är din egen magkänsla. Är det något som signalerar dig att det är för tidigt så är det antagligen hos dig det problemet ligger. Ni är unga, har hela livet framför er, det kan gå hur bra som helst, eller så gör det inte det - man ska våga chansa när man är ung!
 
Min man och jag flyttade ihop efter första dejten som vi dessutom var fulla på:angel: jag var 22 och han 26. Men vi är ju från samma ort och vi hade kollat på varandra i smyg i typ ett år. Nu är vi gifta, har barn, firar 14 år i vår. Funkade bra för oss, men skulle nog inte göra det med nån annan än min man. Han är väldigt okomplicerad,därför har det också gått smärtfritt.
 
Min man och jag flyttade ihop efter första dejten som vi dessutom var fulla på:angel: jag var 22 och han 26. Men vi är ju från samma ort och vi hade kollat på varandra i smyg i typ ett år. Nu är vi gifta, har barn, firar 14 år i vår. Funkade bra för oss, men skulle nog inte göra det med nån annan än min man. Han är väldigt okomplicerad,därför har det också gått smärtfritt.
Plus att vi som bor i Finland verkar ha mycket enklare med att hitta bostad. Så om det inte funksr kan man flytta om typ en vecka om man så vill.
 
Jag och min man flytta de ihop efter ett par veckor. Det gick bra! I år firar vi 6 år som gifta. Vi var 22 och 23 år då.
 
Som motsats kan jag väl berätta att den enda gången jag varit sambo var det efter ca 1 månad då han flyttade till min stad på grund av jobb och det var svårt att hitta lägenhet. Det var åt helvete. Han visade sig vara både svartsjuk och kontrollerade. Lyckligtvis hittade vi en större lägenhet i andra hand men när han flyttade följde jag inte med.
 
Morsning korsning

Jag har träffat en helt underbar tjej. Vi har samma intressen, pluggar ungefär samma sak, hon är snäll, söt, smart o rolig o verkar gilla mig rejält.

Vi började dejta för ungefär två veckor sedan, och är båda studenter på 19 år. Hon bor inneboende, och jag har precis fått en liten lägenhet. Nu funderar vi på att flytta ihop tillsammans.

Jag vill såklart göra det, men nån logisk del längst bak i huvudet säger att man inte borde flytta tillsammans med någon man precis börjat dejta såhär. Känner knappt hennes föräldrar o massa andra saker som jag tycker borde komma före.

Vad är typ det rimliga att göra? 😊
Varför ska du lära känna hennes föräldrar för att kunna bo med henne?

Jag och min (numer) man flyttade ihop mer eller mindre genast, i den meningen att vi ändå alltid var tillsammans när vi var lediga. Efter ett par månader sa vi upp min lägenhet, eftersom den ändå stod tom då jag aldrig var där.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 055
Senast: Cattis_E
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 645
Senast: flera_00
·
Relationer Hej! Behöver verkligen hjälp med detta då jag inte vet hur jag ska tänka. Jag har varit bästa kompis med en tjej i runt 15 år, vi har...
2
Svar
22
· Visningar
4 210
Senast: tornblomma
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 905
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp