Flyttar hemifrån, hur ser din 1a ut?

sofiaspel

Trådstartare
Nu är det äntligen dags för mig att flytta hemifrån, var ju inte en dag för tidig eftersom jag sover på en madrass i min lillasysters rum sen oktober, kul :grin:

Men egentligen handlar inte tråden om det utan om hur era 1or ser ut och hur ni har möblerat dom :D

Ska bo på 29 kvadrat och flyttar in 1a juni. Så in med tips, idéer och bilder! :D
 
Sv: Flyttar hemifrån, hur ser din 1a ut?

Min gamla studentlägenhet, var 23 kvm. Bodde där med än tre år och klarade mig fint pga av all förvaringsutrymmen jag hade. Förvaring är a och o om man ska o litet.

27407271.jpg


27407269.jpg


27407268.jpg


Hade världens största tv, i världens minsta lägenhet.

27407270.jpg


Till och med hunden fick plats. Hon hade en liten sängplats mellan skrivbordet under loftsängen.

10407068.jpg


27407267.jpg


Lycka till med nya boendet.

:laugh:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Flyttar hemifrån, hur ser din 1a ut?

Fick inte plats med allt:

10407067.jpg


10407066.jpg



:laugh:
 
Sv: Flyttar hemifrån, hur ser din 1a ut?

Det finns en del liknande trådar på Hem & hobby-forumet, t.ex. Compact living-tråden, som jag startade för länge sedan. Borde kanske ta lite nya bilder någon dag.. Bor själv på 27,5 kvadrat.

EDIT: Flyttades den här tråden, eller? :p Tyckte den låg på ÄU, därav att jag tipsade om Hem & hobby.
 
Sv: Flyttar hemifrån, hur ser din 1a ut?

hade inte en tanke på att lägga den här, men tack för du flyttade den :)
 
Sv: Flyttar hemifrån, hur ser din 1a ut?

När jag bodde litet så hade jag en säng på höga ben och datorbord med stol under. Om man tänker sig våningssäng med bara översängen. Det var praktiskt och sparade plats men man får ju förstås inte tycka det är läskigt att sova högt upp. Hittade en sån säng på IKEA för att visa hur det såg ut:

http://www.ikea.com/PIAimages/74619_PE191869_S4.jpg

Min var dock byggd av en snickare jag känner.
 
Sv: Flyttar hemifrån, hur ser din 1a ut?

Grankotten gissar jag ;)

Det var en smart lösning med loftsäng du hade. Har inte själv bott där men varit i ett antal och inte sett nån ha det så fint som du hade :)
 
Sv: Flyttar hemifrån, hur ser din 1a ut?

inga bilder men har bott på först 20m2 sen 30m2 och nu på 452m (lyx)

Men häga ben på säng så du får in backar under eller ännu hellre bygg upp den så du får in två byråer eller liknade under - frigör enormt med plats samtidigt som du skaffar förvariing som inte synsa - dvs tar ingen plats..

Annars utnyttja höjden ..hyller långt upp
 
Sv: Flyttar hemifrån, hur ser din 1a ut?

fast jag är inte så stort behov av plats jag är mest intresserad hur era ettor ser/såg ut, hur ni hade, vilka soffor, osv. En loft säng ska jag inte ha för så liten är inte lägenheten :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 963
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
13 842
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 313
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 613
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp