Flyttbar krubba

sthu

Trådstartare
Behöver tips på krubba som går att flytta/lyfta ut vid behov (i mitt fall dagligen).

Jag har i dagsläget flathinkar och en sån där hinkkrok, men ena hösten manglar hinkar på löpande band. Vill kunna ta ut krubban dagligen för att fylla med betfor och mineraler och olja på ett smidigt sätt.
Transportkrubba som man hänger på boxkanten blir för högt för min lilla ponny

Finns det nån smart och framför allt hållbar lösning?
 
Senast ändrad:
Där jag jobbade i England åt alla hästar ur färgglada hinkar/krubbor i plast och sov även med (läs på) dem och de höll. Det är sådana vars handtag är liksom gjutna i ett stycke med hinken, finns på hästbutiker men även trädgårdsbutiker. Kan de ha hetat easytrug?
 
Du kan även sätta upp en list för att hänga transportkrubban i en lämplig höjd om du i övrigt är nöjd med den.
 
Tycker inte det funkar så bra med krubban på golvet och en häst som spelar fotboll med den..
 
Inte? Har haft hästar som stampat med bägge fötterna, dessutom är det en bättre ätställning,

Ja kanske det. Har provat förr och det funkade inget vidare.

Vad finns det för okrossbara hinkar, förutom den där av återvunna bildäck (känns sådär att hälla olja på, litar inte på materialet)?
 
Ja kanske det. Har provat förr och det funkade inget vidare.

Vad finns det för okrossbara hinkar, förutom den där av återvunna bildäck (känns sådär att hälla olja på, litar inte på materialet)?
Använde uteslutande gummikrubborna, vad skulle oljan innebära för problem?
 
Använde uteslutande gummikrubborna, vad skulle oljan innebära för problem?

Oljan kan laka ut ämnen ur materialet, ska se om jag hittar källan. Vet att jag läste om det är jag pluggade miljöriskanalys.
Nu är hästen visserligen 23 år så han lär inte hinna bli sjuk av nånting i vilket fall.
 
Oljan kan laka ut ämnen ur materialet, ska se om jag hittar källan. Vet att jag läste om det är jag pluggade miljöriskanalys.
Nu är hästen visserligen 23 år så han lär inte hinna bli sjuk av nånting i vilket fall.
Jag ser risken som extremt hypotetisk med kall olja och det materialet.
 
Du har inte möjlighet att sätta en planka på tvären i ett hörn?
Då tänker jag att du kan hänga transportkrubban på rätt höjd, in mot väggen. Alternativt att du sätter en planka på tvären och en ring till en hink med en flat sida, så skyddar plankan hinken från att bli demolerad.
 
Jag har lister för transportkrubbor i mitt stall, ska försöka ta en bild så du ser.
Men en vanlig tvåtumsbräda, distanser (behövs bara 5 mm) och ett par skruvar i ändarna så är det löst.
 

Liknande trådar

Anläggning Det första man gör när man ska bygga om en ladugård är i allmänhet att bila bort foderbord och jämna till golvet. Men jag börjar fundera...
Svar
13
· Visningar
3 425
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp