Bukefalos 28 år!

Flyttbart Vindskydd ?

stallhh

Trådstartare
Förslag på hur man gör flyttbart vindskydd? så man kan flytta mellan de olika sommarhagarna...
 
Sv: Flyttbart Vindskydd ?

vi har gamla tele/elstolpar som vi funderade på att göra en ram av nertill, och sen bygga med antingen timme eller brädor på sidorna, lämna en stor öppning framtill och ha snedtak på....så enkelt och billigt som möjligt.... om det nu går att genomföra,jag brukar fantisera bra säger min släkt :rofl:
kanske man kan flytta det med en traktor som har pallgafflar mellan hagarna?
 
Sv: Flyttbart Vindskydd ?

exakt så har vi också tänkt göra på sambons föräldra gård. så man kan flytta den mellan hagarna beroende på vart stona skall gå.
 
Sv: Flyttbart Vindskydd ?

då jag själv inte är så duktig på snickringoch sånt... och min sambo ine intresserad av hästar....så blir det min pappa jag får vända mig till,som redan hålle rpå att renovera stallet vi ska ha....
och då vill jag att det ska bli så enkelt och billigt som möjligt att göra...och jag vet inte om det kan finnas nåt enklare sätt? är det ngn som har en ritning? eller annat förslag? hur förankrar man ett flyttbart vindskydd,eller det kanske blir så pass tungt att det inte rubbar sig när det blåser?
 
Sv: Flyttbart Vindskydd ?

Billigast blir nog tunnelvarianten som flyttas med traktor från http://www.ladugardsinrede.com

Jag pratade som hastigast med ett stall som var mycket nöjda med sina tunnlar. Har även kollat att länsstyrelsen gillar den ur förprövningsaspekten.
 
Sv: Flyttbart Vindskydd ?

blir billigare att bygga själv ur de perspektivet.

stallhh: har en ritning hur vi har tänkt lägga stolparna samt spänna fast det. Har tänkt förankra dem med cement klumpar =)
 
Sv: Flyttbart Vindskydd ?

Billigast blir nog tunnelvarianten som flyttas med traktor från http://www.ladugardsinrede.com

Jag pratade som hastigast med ett stall som var mycket nöjda med sina tunnlar. Har även kollat att länsstyrelsen gillar den ur förprövningsaspekten.


Det jag ogillar i dessa tunnlar går det en järnstång rätt över och den sittar ju ganska lågt även om hallen är 3,15 till nock .

Kolla i kalvhuset där ser man järnmojängen och det känns som hästarna kan slå i huvudet i denna ,.

Miaa
 
Sv: Flyttbart Vindskydd ?

nej bara som tyngd, dom flyttar man med traktorn enkelt också
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 335
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag har lånat ut min häst på foder till en tjej i närheten. Hon har haft honom ett par månader och jag hade velat prova och se om han...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
9 956
Senast: jemeni
·
Utrustning Jag vill bygga att flyttbart vindskydd/insektsskydd till min insektskänsliga häst. Funderar på en trästomme i sektioner, vindnät till...
Svar
0
· Visningar
400
Senast: DarkInNight
·
Anläggning Det kan eventuellt bli aktuellt att försöka ordna en enklare lösdrift på befintlig anläggning. Det skulle handla om att i en redan...
Svar
11
· Visningar
1 437
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp