Fnasiga partier under hakan och på öronen

Lyan

Trådstartare
Poppy har länge haft ett utslag under hakan. Jag var orolig för ringorm men veterinären tyckte inte att det behövde utredas. Jag har hållit koll på det och det har långsamt (under flera månader) blivit större. Sista veckorna har hon även fått fnasiga och mjälliga öron. Jag har försökt få bort mjället men det sitter i huden. Jag ska naturligtvis ta kontakt med veterinären igen men tänker att någon kanske sett något liknande? Hon har allergi och har fått cytopoint vid två tillfällen men det har inte påverkat utslaget under hakan. Öronmjället har kommit efter hon fick cytopoint. Inget av det kliar eller verkar ömt eller irriterat men pälsen börjar bli glesare på öronen och så är det lite glest under hakan också
BC77BF3D-61FE-4F63-A9EA-E8B7CA004165.jpeg
 
Det kan inte vara allergin som spökar till det då? Vi badar Coach en gång i veckan eller varannan med zincoseb utöver hans tabletter med apoquel vid behov (plus allergimat). Tycker det har hjälpt mot seborrén enormt.
 
Det kan inte vara allergin som spökar till det då? Vi badar Coach en gång i veckan eller varannan med zincoseb utöver hans tabletter med apoquel vid behov (plus allergimat). Tycker det har hjälpt mot seborrén enormt.
Det är inte omöjligt men hon har aldrig haft mjäll innan. Funderar på om det är cytopointen som påverkar på något sätt. Att hon tex egentligen haft detta med öronen hela tiden men kliandet har hållit det borta 🤔 Men jag har försökt både bada, lösa upp med olja och gnugga utan att få bort mjället

Jag har iallafall fått tid hos veterinär på tisdag 🙂
 
Veterinären hittade inget annat än litelite svamp inne i öronen, vilket var väntat med tanke på allergin. Så nu ska alla få fästingtabletter ifall det skulle vara mjällskvalster ändå och så ska öronen droppas med douxo seb var femte dag i några veckor för att se om mjället försvinner. Jag hoppas verkligen det för nu ser det förjävligt ut och det har även påverkat öronlappen så den börjar dra sig bakåt istället för att tippa lite framåt som den ska göra. Pälsen lossnar i stora tussar 😞
Och så fick hon sin spruta med cytopoint så jag hoppas verkligen att den elaka klådan försvinner också!
4A1C866F-0292-4FEF-8094-BA570AF2ACA2.jpeg
 
Resten av hunden och pälsen är superfina, det är bara öronen som är påverkade
E6D3723C-E2B3-4460-81CB-654257BEBBEB.jpeg
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ska ringa veterinären imorgon men vill gärna spåna lite mer er också. Hunden är under utredning, eller den är snart klar och...
Svar
8
· Visningar
3 050
M
Hundhälsa Hej Jag och min sambo har en underbar westie hane på 6,5 år. Han är alltid pigg o jätteglad. Men enda sedan han var liten har han...
Svar
8
· Visningar
6 309
Senast: TantEster
·
Hundhälsa Min 3åriga hane har haft problem med huden till och från i ett år nu. Han får hela ryggen och sidorna full med skorpor och krustor som...
Svar
13
· Visningar
3 037
Senast: Nominous
·
O
Däggdjur Ytterligare en marsvinstråd från mig... :crazy: (jag jobbar hårt, jag...) Jag sitter här med en liten grabb på 6 månader som har en...
Svar
6
· Visningar
1 628
Senast: sussantuss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp