Enya

Trådstartare
Fnissar ibland åt helt vanliga vardagsord som vi alla använder då och då. De låter så roligt!

Förut skrev en vän "alldeles för bedrövligt" och jag kunde inte låta bli att fnissa högt åt det!

Purken ska vi inte tala om, det är faktiskt fnissvarning på det!

Har ni några sådana ord?
 
Sv: Fnissord

mitt exex's farmor brukade alltid säg

Män dä ä fäll att' fåfängt....det tycker jag är fnissvarning på o så gulligt :love:
 
Sv: Fnissord

Jag tycker att du inte får glömma skriva översättning också, jag kan inte ditt språk ;)

Jag kommer inte på fler ord just nu, jag måste fundera, för det finns mååååååååånga! :rofl:
 
Sv: Fnissord

Petmoj är telefon med nummerskiva, är det en sån med bara nummerskiva på luren som televerkarna använde förr så fick den heta fingerpulla. :o

Apropå telefoner, "fält-apa" är militärens gamla fälttelefon som fick sitt namn genom att den ser ut som postväskan i Fantomens ap-posten och höll man på med sånt var man kabeltattare, och tattade kabel. Varifrån det uttrycket kom vet jag inte.


Alltihop det här är lite fnissvarning på. :p
 
Sv: Fnissord

Petmoj är telefon med nummerskiva, är det en sån med bara nummerskiva på luren som televerkarna använde förr så fick den heta fingerpulla. :o

Apropå telefoner, "fält-apa" är militärens gamla fälttelefon som fick sitt namn genom att den ser ut som postväskan i Fantomens ap-posten och höll man på med sånt var man kabeltattare, och tattade kabel. Varifrån det uttrycket kom vet jag inte.


Alltihop det här är lite fnissvarning på. :p

Förutom att fingerpulla är ett ord jag aldrig någonsin sagt och aldrig någonsin kommer att säga (det är så...grovt eller något och jag gör undantag nu när jag skriver det ;) ) så är pulla ett ord jag hela tiden fnissar åt. Det är så fult!

Och på tal om sådan grova ord så är bland annat knulla ett sådant, det får mig att rodna! Det danska ordet för samma sak är det stor fnissvarning på (nej jag tänker inte skriva ut det :p) Ett annat ord som användes av en vän häromdagen fick mig att skratta högt samtidigt som jag blev generad, det betyder samma sak som det andra genanta ordet, men om man byter ut en bokstav blir det en helt annan sak och mer barnvänlig, om man säger så.... :o


Nej jag är inte pryd av mig alls faktiskt, ämnet gör mig bara lite generad ibland! :o

Kotte, knytt, ekollon, murken, förtörnad kan jag komma på nu :)
 
Sv: Fnissord

Jag tycker att du inte får glömma skriva översättning också, jag kan inte ditt språk ;)

Jag kommer inte på fler ord just nu, jag måste fundera, för det finns mååååååååånga! :rofl:

Facit = Men det är väl allt fåfängt :rofl:
 
Sv: Fnissord

Kl

Jag älskar "framstjärt". Så oerhört roligt.

Och min moster säger "stjärtfärgad" åt rosa.
 
Senast ändrad:
Sv: Fnissord

Kl

Jag älskar "framstjärt". Så oerhört roligt.

Och min moster säger "stjärtfärgad" åt rosa.

Nej för :devil: JAg hatar ordet! Det får mig dock att tänka på snippa, jag kan inte låta blir att tänka på sås då!
 
Sv: Fnissord

min pappa säger pyttemjuk om microsoft :D och numer är det så inarbetat att han inte tänker efter utan det används automatiskt. Det låter ännu roligare tycker jag, som att det är självklart att alla vet vad pyttemjuk är för nåt :D
 
Sv: Fnissord

Jag satt och funderade på varför han kommit på det ordet och plötsligt slog det mig om översättningen! :bow: Himla smart ord!
 
Sv: Fnissord

Min systers grabb sa att han "lillar om" ( Gillar/tycker om ) och faderit om favorit :love:

Men nu kom vi på en annan tråd ...vad barn säger :)
 
Sv: Fnissord

När ungdomarna säger de ska klubba...
I min generation/bekantskapskrets betyder det att man ska gå på skithuset!
:D
 
Sv: Fnissord

"Men GÅ och bada!" (med betoning på GÅ)...
Förekommer ofta hos äldre damer som förlorar i kortspel, farmor t.ex. och när jag sedan hörde det från en annan dam, också vid kortspelande så ja...det blev ett stående uttryck i vänkretsen :D
 

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 297
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 463
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 458
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 758
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp