Fodax vs Klass

Ishtar

Trådstartare
Vad är skillnaden? Priset, innehållet?

Vad tycker ni?

Jag har funderart och funderat, men nä nu blir det färskfoder. :bump:
 
Vi gav Leo Fodax förut, men har nu gått öven till
Nordic, dels är nordic "frächare", innehåller inga inälver,
mer kött, och är lättare att hantera, han gillar även Nordic bättre.Det är ngt dyrae än Fodax, men vad gör man inte för sin hund :smirk:
Klass har vi oxå provat, men det gillade han inte, men jag tycker nog att klass är ung samma som Nordic.
 
Tror ni att min valp som har väldigt lätt att lägga på sig går upp? Hon på affärn sa att många ger det till hundar som behöver lägga på sig hull och att risken finns att min blir tjock av det.

Jag får väl fortsätta riva morötter :D
 
Jo, risken finns.. :smirk:Vår återförsäljare frågar oss varje gång:
Har han inte blivit tjock?
De flesta brukar tydligen lägga på sig, dock inte leo.
Han är så aktiv att han gör av med den energin plus att han
behöver lägga på sig lite.(han har lagt på sig lite sedan han började äta Nordic *glad*)
Men du behöver ju inte ge så mkt?
Eller komplettera bara kanske?
 
Jag hade inga problem med att hunden gick upp i vikt av Klass. Hunden älskade fodret. Hon fick 1½ kg Klass (blå) plus märgben 3-4 dagar i v. Plus en hel del annat smått och gott men hon var absolut inte tjock hade snarare problem med att hon inte gick upp och höll bra hull.

Har inte provat Fodax eller det andra färskfodret (glömde namnet)
 
Sv: Fodax vs Klass

Jag fodrar min amstaff_/apbt med fodax.

Började med det pga att han reagerade på torrfoder.
Han har inte gått upp nämnvärdt i vikt.

Jag hade väl betalat vad som helst för ett foder bara min hund gillar och tål det. Men när han nu äter detta med aptit och det är så billigt så är det bara att tacka och ta emot.

Fodax har foder för alla hundtyper ( från valp till högpresterande bruks och drag hundar) såskulleman ha flera hundar somallakräver olikafoder sorter blir dte inte krånfligare för det.

Dom tillsätter även vitaminer och mineraler som stärker hundens motståndskraft mot inflammationer och infektioner
.
Fodax omräknat till torrsubstans 90 %(torrfoder)
Protein Fett Kolhydrat Växtråd Mineral
Ideal 31% 24,60% 27,70% 2% 4,50%
Neutral 34,60% 28,20% 20,50% 1,80% 4,50%
Plus 35,40% 31% 17% 1,50% 4,50%

FODAX Förpackning i ca 12,5 kg påse
IDEAL och NEUTRAL och PLUS
Antal påse Ant kg Pris/påse Pris/kg
1-2 påsar ca 12,5 -25 kg 160 kr 12,80 kr
3-7 påsar ca 37,5 - 87,5 kg 140 kr 11,20 kr
8-12 påsar 100 - 150 kg 125 kr 10,00 kr
13 påsar- 163,5 kg 120 kr 9,60 kr

NEGATIVT: man måste ha en stoor frys och inte vara kräsen...

Man var tvungen att att tillstånd från JBV för att få ha maten hemma men jag TROR tt det är borttaget nu
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej på er! Funderar på att låta hundarna få äta färskfoder blandat med torrfoder ( delar hundarna med föräldrarna och de vill ej ge...
2
Svar
21
· Visningar
2 487
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Vad har ni gett(eller kanske ger) era valpar för foder och varför? Tycker det är en djungel. Min vuxna hund äter Mush just nu och det...
Svar
15
· Visningar
1 263
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Undrar om någon här har erfarenhet av Pondus färskfoder och då särskilt gällande Pondus mild? Ascot har ätit Emmzo helfoder i många år...
Svar
10
· Visningar
861
Senast: Vassi
·
Hundhälsa Min ena hund har tappat en hel del massa efter att vi bytte foder från Acana small breed till Standardt normal för drygt 3 månader...
Svar
7
· Visningar
614
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp