Födda 2015 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Drutten var en verklig liten stjärna igår :love:
Lite trött för dagen men fick fina omdöme.
8,5-8,5-8-7,5-8-8 vilket blev 80,8 och ett hoppdiplom med hem!

Hade han haft lite mer fart och energi under skorna tror jag han kunde fått någon halv poäng till på gångarterna och kanske snott ett gångartsdiplom också.
Gångarterna fick han 7,5 på samtliga.
79,2 och klass 1.

:banana:
Grattis!!!
 
Vilka har satt skor på sina -15?
Jg tänker ffa på er som har visat eller planerat att visa. Min har framskor nu men jag vill nog att han har bakskor också på visningen
Min skoddes runt om innan han skulle åka ned och förberedas.
 
Här går det trögt. Myran gillar inte när saker händer på båda sidor så inridningen kommer få ta lång tid. Kommer inte visa henne.
Men hon är svinfin 😃
Har skor fram och det gick hur bra som helst.
 
E28BB7BB-11DF-4084-BFC9-884379DA2C1F.jpeg
 
En sån värme vi haft här nu! Över 25 grader. Det blåser en del så hästarna slipper flugorna. Jag tror de trivs bra på betet. Min lilla Myra har visst redan lagt på sig en del.
 
Grattis @Eloise :banana:!!! Superkul!!!
Trist med din häst @Emiro :(..
@Jfrelin Jätteläcker :love:

Diviero skodde jag fram för ett tag sedan.
Igår red jag och dottern ut på båda hästarna och jag är så nöjd över hans lugn:)!


Fått uppdatering från Rut också ( min uppfödning efter Canterbury) och ska förhoppningsvis åka och kolla
nästa helg när hon går tre-års.
Såg jättefin ut på rid filmerna jag fått i alla fall.
 
Satt in unghästen i höstas för att sedan ta paus. I vintras tyckte hon det var rejält jobbigt med sadeln (åtminstone om man jämför med hur cool hon var sist).
Så vi har tagit det lugnt, men ska starta upp nu igen.
Igår var första gången hon följt med som handhäst! Gick över förväntan måste jag säga!
Så nu ska hon får barbackapadd på och när hon tycker att "det är väl ingenting" så kommer hon få följa med ut med sadel på.
Tänker att det är en stor fördel om vi har ridit ett par slingor, eftersom jag gärna rider ut så fort jag bara vågar istället för att rida på banan. Vi har ju promenerat runt en del, så hon känner nog igen sig. :)
 
Så har min uppfödning Burberry gjort sitt test! Jag är så nöjd och glad över den nya ägaren! Duktiga och engagerade.
Poängen blev 76 som dressyrtalang och 76.5 ( 8-7,5) som hopphäst.
Hade hon varit lite bättre med sina framben så..;):heart
Himla kul att se henne!
Mycket energisk och positiv sak!

Ridprovet var en scary upplevelse då det var fotbollsmatch jämte ridbanan:nailbiting:..
Då var hon rätt spännd:cool:.

Min egna lillplutt Diviero sköter sig förutom ett liite för stort intresse av damer..
Synd för jag har ju bara mitt sto..Visa bifogad fil 15189Visa bifogad fil 15189Visa bifogad fil 15189
 
Så har min uppfödning Burberry gjort sitt test! Jag är så nöjd och glad över den nya ägaren! Duktiga och engagerade.
Poängen blev 76 som dressyrtalang och 76.5 ( 8-7,5) som hopphäst.
Hade hon varit lite bättre med sina framben så..;):heart
Himla kul att se henne!
Mycket energisk och positiv sak!

Ridprovet var en scary upplevelse då det var fotbollsmatch jämte ridbanan:nailbiting:..
Då var hon rätt spännd:cool:.

Min egna lillplutt Diviero sköter sig förutom ett liite för stort intresse av damer..
Synd för jag har ju bara mitt sto..Visa bifogad fil 15189Visa bifogad fil 15189Visa bifogad fil 15189
20180520_165122.jpg
 
Jag ha smygläst tråden lite, väldigt roligt att följa era fina treåringar. Men tänkte att det var dags att hoppa in själv (lagom till betessläppet:p), alltid roligt att dela med- och motgångar, samt tips och idér med andra :)

Jag köpte mitt sto i slutet av december föra året. Saffran är efter Red Hot Chilli-Robin Z. Har ridits in och förberetts för treårstestet under våren och visades föra helgen. Fick som hopptalang 45,5 p (7,5 7 7,5 6 9 8,5). Hon är min första egna treåring och den första som jag ridit in och visat helt själv så kan inte vara annat än nöjd :laugh:
Idag släpptes hon på bete och får smälta allt nytt innan utbildningen fortsätter till hösten :)

CHGHotSaffran_e124_186web.jpg
 
Jag visade min uppfödning Texas Hold'em idag på treårstest och kom därifrån med klass1 på gångarter och ett hoppdiplom med fina 9-8,5 på hoppningen.

jag är så otroligt glad för det fantastiska stoet jag har i avel - 3 visade avkommor och alla har diplompoäng i hoppning. Avkomma född 2014 är dock så liten att hon inte fick något diplom
 
Här kommer en hälsning från Unik som har suttit av halva tiden nu. Han tar det hela väldigt bra måste jag säga. Vi pysslar lite i stallet, lasttränar och går ut och betar en stund om dagen. Hans shettisdam har en liten fålla snett framför honom som leder in till hennes lilla lösdrift så han är aldrig ensam. Lillebror hänger vid brorsan större delen av tiden men kan knalla iväg och beta om han vill.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
569
Senast: Ketrawzc
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 305
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 063
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 953
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp