Foder: Carrier - premium

A

Almeloue

Det är så nu att vi ska byta foder från pedigree - better by nature.
Eftersom vi har väldigt långt till närmaste försäljare av bla royal canin och andra "bra" foder, så måste vi handla i en matvarubutik. Det betyder ju då att vi inte har så mycket foder att välja bland men ett av dom fodrena jag hittade var Carrier - premium.
Är det nån av er som har provat detta foder, bra ir dåligt?
Kan det lämpas att ge till en border collie unghund på 6månader?

Jag har även funderat lite på best in shows - lam och ris, är det något?

Näringsvärde

Råprotein
28%
Råfett (Linolsyra 2.6%) 18%
N.F.E (Kolhydrater) 36.5%
Växttråd 2.5%
Vatten 9%
Aska (mineralämnen) 6%
Varav:

Kalcium 1.2%
Fosfor 1%
Natrium 0.4%
Koppar (som kopparsulfat) 7 mg
Selen (som selenjäst) 0.25 mg


Fodertillsats/kg foder

Vitamin A
10 000 IE
Vitamin D3 1 000 IE
Vitamin E 120 mg
Vitamin C 200 mg
Vitamin B1 9 mg
Vitamin B2 6 mg
Vitamin B6 6 mg
Vitamin B12 0.09 mg
Niacin 60 mg
Pantotensyra 30 mg
Folin 0.5 mg
Biotin 0.25 mg
Vitamin K 3 mg
Kolin
 
Sv: Foder: Carrier - premium

Vet inget om fodret men om man har långt till närmsta försäljare av hundmat så är foderbilen.se ett alternativ ;)
 
Sv: Foder: Carrier - premium

Som redan sagts - foderbilen.se, där har ingen långt till foderaffären.

Vad gäller Carrier premium så är det ett spannmålsbaserat foder, och innehåller flera olika sorters spannmål - dock ej vete, och innehåller även flera proteinkällor, inklusive kött- & fläskgrev.

Jag har gett det i flera år och varit nöjd, men skulle idag inte ge det på grund av innehållet. Men har man gett pedigree innan är frågan om skillnaden är så stor..

Om hunden fungerar på fodret, och man inte själv har något emot att ge ett sådant foder så visst.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Är det någon som vet hur man räknar ut kaloriintaget baserat på färskfoder? Vår veterinär vill att vi räknar ut Ascots kaloriintag...
Svar
11
· Visningar
964
Senast: Lisalei
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 467
Senast: isafore
·
Övr. Hund Sitter och kollar runt på foder och ser detta, vilket är ett nytt foder för mig. Jag är mest nyfiken om vad ni tycker och tror om den...
Svar
13
· Visningar
1 374
Senast: svea
·
Hundhälsa Om ca. 2 veckor anländer vår nya valp. Och jag längtar ihjäl mig, såklart.;) Men jag funderar fram och tillbaka på fodret. Hos...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 056
Senast: dramatik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp