Bukefalos 28 år!

Foder djungeln

Vår_Vinter

Trådstartare
Nu är jag inne i foder djungeln och blir bara mer och mer snurrig :p

Min hund äter idag friskies torrfoder, men hon är matt i pälsen och det rinner bara rakt igenom och hon är lös i magen.

Så nu letar jag ett annat foder åt henne. Helst vill jag att fodret ska innehålla glucosamin då hon (blandis) har en hel del tyngre raser och väger runt 35kg.

Men vad ska man kolla efter? Inte för mycket fett får det vara då hon lätt går upp i vikt. Spannmål ska det ju helst inte vara. Men mera?
Har kollat på dessa foder.

Brit care Large breed. 25% protein och 13% fett

Nutra Nuggets Large 28% protein 18% fett

Sportsmans´s Pride Lamb Meal & Rice 24% protein 14% fett

Standardt Orginal Normal 23% protein 16% fett

ANF Lamm och Ris 26% protein 15% fett

Eukanuba Adult Maintenance Large 23% protein 13% fett

Olivers adult 28% protein 16% fett


Det fodret jag funderar mest på är Brit Care eller Standardt

Vad tycker ni om dessa foder? Jag vet att det är olika från hund till hund, men lite tips osv tas gärna emot. :idea:
 
Senast ändrad:
Sv: Foder djungeln

Standardt äter min hund när hon inte får färskt kött, och jag är helnöjd med det fordet.
 
Sv: Foder djungeln

ger du normal eller? Funderar på vilt oxå. Ska in till stan och köpa foder tänkte jag, sen finns det ett flretag på nätet som kör hem direkt till dörren,. Vilket är bra när man bor 24 t&r till närmaste ställe med dom foder sorterna :laugh:

Hon är så kräsen av sig, så vill inte köpa 12 kg på en gång.

Fler åsikter om dom olika fodersorterna.
 
Sv: Foder djungeln

Jag ger extran, för att inte behöva ge så enormt mycket. Med extran räcker det att hon får ca 450-500 gram om dagen. (Ca 10 dl)
 
Sv: Foder djungeln

Min hund får Standardt original just nu. Bytte till det från ett riktigt skitfoder (bokstavligt talat) och märker helt klart skillnad på hunden. Hans päls har blivit underbart mjuk och glansig och hans mage verkar må bättre också. Jag är med andra ord också väldigt nöjd med det fodret, så här långt i alla fall.
 
Sv: Foder djungeln

Så nu har jag beställt Brit Care Salomon all breed från foderbilen eftersom närmaste återförsäljare finns 60 mil bort :p Sen var det smidigt o få det hemlevererat. Så nu hoppas jag verkligen att hon äter fodret och att hon mår bra på det eftersom jag var tvungen att beställa en 12kg säck :eek:

Sen vart det lite annat gott så som märgben osv :D

Så nu börjar en långsam invänjning av det nya fodret eftersom jag har nästan 8 kg kvar av det andra :laugh:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Våra kompisar har ett kullsyskon till vår hund som tunnat ur. Han äter idag brit care junior som ligger på 28% protein och 14% fett. Är...
Svar
5
· Visningar
838
Hundhälsa Jag håller på att sätta mig in lite i fodervärlden och lära mig mer om hundarnas näringsbehov - det är en djungel! Just denna frågan är...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
12 461
Senast: DeadSerious
·
Hundhälsa Min hund har problem med sin hud och bör äta ett foder med omega 3 i, nu har jag suttit och kollat på nätet efter foder med omega 3 och...
Svar
4
· Visningar
1 363
Senast: Rose
·
Övr. Hund Hmm om man har en hund som ej tål spannmål och inte äter torrfoder. Och dessutom kliar av för högt protein och skulle må bra av att få...
Svar
5
· Visningar
1 161
Senast: Saybia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp