Foder för svårfödd hund?

@nilie Hon är inte bara kräsen, hon behöver högenergi foder :) Det är där det smalnar ner sig på färre antal sorter. Men tack för jättebra inlägg! Visste inte det om applaws :o Har inga katter kvar längre men de åt det.
 
Det blev Nutrima. De hade varken det jag ville ha från acana (agility) eller nått av de andra jag funderat på. Så blev en liten påse Nutrima sport intense. Insåg när jag öppnade påsen att pulorna var stora men hon har ätit bra av det ikväll (blev ju enkelt för henne att sortera ut den i blandningen med det gamla fodret, tur hon har mage av stål). Det är inte spannmålsfritt (korn) men testar ändå, 76% kyckling/kalkon/forell. Och det är betmassa i men tänkte att det kanske späder på smakligheten. Om hon inte fortsätter äta bra av det så blir det standart extra nästa gång.

Detta hade högre kcal per kg, större andel kött, samma mängd protein och lite mer fett.

Det låter som ett bra val. Jag ger själv Nutrima till mina, och det fungerar bra.
Min ena är ju lite kräsen, så vi byter sort från säck till säck. Äter hon Sport, så kan du prova ge Skin+ nästa gång. Spannmålsfritt och relativt hög fetthalt. :)
 
Det låter som ett bra val. Jag ger själv Nutrima till mina, och det fungerar bra.
Min ena är ju lite kräsen, så vi byter sort från säck till säck. Äter hon Sport, så kan du prova ge Skin+ nästa gång. Spannmålsfritt och relativt hög fetthalt. :)

Pjuh det var ju bra det :D Stod och jämförde länge och väl i butiken...
Får kolla proteinhalten på det med men som sagt standardt nästa gång :idea: Och blodmjöl. Men de senaste dagarna har hon ätit riktigt bra, mer än hon brukar.
 
Pjuh det var ju bra det :D Stod och jämförde länge och väl i butiken...
Får kolla proteinhalten på det med men som sagt standardt nästa gång :idea: Och blodmjöl. Men de senaste dagarna har hon ätit riktigt bra, mer än hon brukar.

Jag tycker ju i ärlighetens namn att Standardt vore ett nerbyte. De har ris som förstaingrediens i alla foder. Det tycker jag är att jämföra med Royal Canin, fast Standart är billigare och med kortare innehållsförteckning.
Jag tror att din hund behöver gott om animalier i sitt foder, och gärna både färskt kött och köttmjöl.

Men i slutändan är det ju hunden som avgör vad den äter och inte äter ;)
 
Jag tycker ju i ärlighetens namn att Standardt vore ett nerbyte. De har ris som förstaingrediens i alla foder. Det tycker jag är att jämföra med Royal Canin, fast Standart är billigare och med kortare innehållsförteckning.
Jag tror att din hund behöver gott om animalier i sitt foder, och gärna både färskt kött och köttmjöl.

Men i slutändan är det ju hunden som avgör vad den äter och inte äter ;)

Aha, var i ärlighetens namn länge sedan jag läste innehållsförteckningen. Kanske var därför jag inte köpte det när jag bytte sist i höstas :o ris som första vill jag inte ha.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Har läst runt lite och det verkar som det vanligaste är att man byter från valpfoder till vuxenfoder kring året, eller "när hunden vuxit...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
5 557
Senast: Dentaku
·
Hundhälsa Vår tyska spets har nyss fyllt 1 år. När han var liten hade han ofta ont i magen, vilket blev bättre med åldern samt när vi började...
Svar
5
· Visningar
914
Senast: Fetaost
·
Katthälsa Min sibiriska katthane är 1 år (min första katt) och helt underbar på alla sätt såklart. Han är ute på dagtid med GPS, så under...
Svar
8
· Visningar
1 066
Hundhälsa Min kastrerade hane (Shetland sheepdog, 6 år) är (såklart) extremt matglad. Han väger ca 14 kg och bör nog gå ner 2-3 kilo (han är av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 579
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp