Foder forumet

Smulan75

Trådstartare
Så vad tycker ni om de nya reglerna för foderforumet?

Jag blev själv förvånad över att man inte får fråga om foderstater för enskilda hästar :confused: är det inte största delen av foder?

Ok lite jobbigt när man får 50 trådar där folk frågar om andra kan sätta ihop en foderstat till en. Men att lägga ut en foderstat och få åsikter och synpunkter på den borde väl inte vara fel? blir det många såna disskutioner kanske man kan samla alla i en "nålad" tråd? Jag tycker iallfall det är jätteintressant och hjälpsamt att se andra folks förslag på foderstater och vad de ger sina hästar.
/Sandra


"Vi och många andra har även ansett att foderforumet ofta svämmar över av trådar om foderstater för enskilda specifika hästar.

Vi kommer framöver inte tillåta förfrågningar om foderstater för enskilda hästar.
Dessa passar bättre på annonsidan, det handlar om att be om en tjänst vilket inte utgör ett underlag för diskussion.

Övriga generella foderdiskussioner är självklart fortfarande välkomna här.

Boj/moderator"
 
Sv: Foder forumet

Smulan75: Jag håller med dig - jag har tyckt det varit bra att man kan "stämma av" foderstaten med andra likasinnade här. Ibland känns det som att det bara är bukemänniskor som räknar balanser MJ/smrp och analyserar hö :o . Jag har inga andra i min omgivning i alla fall, snarare motståndare :smirk: .

"Vi kommer framöver inte tillåta förfrågningar om foderstater för enskilda hästar.
Dessa passar bättre på annonsidan, det handlar om att be om en tjänst vilket inte utgör ett underlag för diskussion.

Boj/moderator"

Moderator: Och det här håller jag inte alls med om - flera foderstatsfrågor HAR det faktiskt blivit lärorika diskussioner av. Jag tror att många användare och besökare här har lärt sig massor - och kanske kommit till insikt om vikten av analys t ex.
Visst kan det bli tjatigt emellanåt - men so what?

När blir det en foderfråga för en enskild häst? Jag känner att jag har strul med behovsberäkningen för min häst - ökar jag behovet blir han tokhet, minskar jag behovet ser han ut att magra (eller också inbillar jag mig). Men detta törs jag inte lägga ut som en tråd. Det är ju en fråga om hur man räknar behovet för en enskild häst - MIN häst - fastän andra säkert skulle ha nytta av infon också. Var ju dumt att han inte började med detta beteende INNAN de nya reglerna började :smirk: . Trist.


Efter ni gjort om forumen har ni ju skapat en massa underforum - kan inte "Foderstater" vara ett underforum till "Foder"?
Så vi kan diskutera vidare?

Snääälla :bow:

*blinkar med söta ögon*
 
Sv: Foder forumet

håller med, jag vill diskutera foderstater och träna på att räkna ut dem.. :)
 
Sv: Foder forumet

*knapplån*

Finns det verkligen inga andra än vi som reagerat på detta? :confused:

Hallå?!

*lyssnar efter eko*
 
Sv: Foder forumet

.. HAllå ... Hallå ... halllå ... lå .. åå ...

Tja det dröjde ju ett bra tag innan jag insåg det och jag kollade bara instruktionerna för forumet för att se om det gick bra att länka till andra sidor. Det kanske är en hel drös med inlägg som försvinner och som inläggläggarna aldrig förstår varför eller?
 
Sv: Foder forumet

Jag förstår inte varför man inte kan få hjälpa någon annan om man nu vill det - det är ju inte så att någon tvingas räkna.
Fast kanske det är någon som börjat sälja sina beräkningar.

Jag tyckte det funkade bra förut.
 
Sv: Foder forumet

Ni som är intresserade kan ju följa vår kamp för bildredigeringstrådarna, de har drabbats av samma regel.
Man utför ett arbete (även om det är gratis) och därför ska tråden vara en annons.. :(

Jag vet inte vad senaste budet för bilredigeringstrådar är, det verkar ändras från dag till dag.. men om de är tillåtna så borde foderuträkning vara det också? (som en samlingstråd?)
 
Sv: Foder forumet

Smulan75 skrev:
Så vad tycker ni om de nya reglerna för foderforumet?

Jag blev själv förvånad över att man inte får fråga om foderstater för enskilda hästar :confused: är det inte största delen av foder?

Ok lite jobbigt när man får 50 trådar där folk frågar om andra kan sätta ihop en foderstat till en.

Ja precis som du skriver, så tyckte många att det blev jobbigt. Tyvärr skulle nog inte detta ha tillåtits från början, och här får jag nog ta på mig ansvaret eftersom jag var moderator tidigare och nu återvänt till gamla jaktmarker sas.

Det är inte den största delen av foder, men den är stor och skapar irritation hos många. Genom den här åtgärden som borde ha skett tidigare, gäller samma regler för foderstater som för övriga tjänster nämligen att man får använda annonssidan för detta.
 
Sv: Foder forumet

Så det är majoriteten som bestämmer? inte de som skriker högst? Kan vi ha omröstning isåfall?

Har man foderstatsförslag i en tråd kan man som användare lätt hoppa över det och det tar inte visueltl upp så mycket plats.

Är inte hela Bukefalos en tjänst där nästan allt är rådgivning på ett eller annat sätt, ska varje synpunkt och åsikt betraktas som en tjänst så blir det svårt att formulera svar.

Jättesynd med bildredigeringstrådarna oxå.
 
Sv: Foder forumet

Så det är majoriteten som bestämmer? inte de som skriker högst? Kan vi ha omröstning isåfall?

Nu tror inte jag att du läste ordentligt, foderstater hanteras på samma sätt som övriga begäran om tjänster. Alltså enligt gällande regler, vill man ha en foderstat gjord får man annonsera på avsedd plats efter den tjänsten. Det handlar inte om vem som skriker högst.
 
Sv: Foder forumet

quila skrev:
Ni som är intresserade kan ju följa vår kamp för bildredigeringstrådarna, de har drabbats av samma regel.
Man utför ett arbete (även om det är gratis) och därför ska tråden vara en annons.. :(

Jag vet inte vad senaste budet för bilredigeringstrådar är, det verkar ändras från dag till dag.. men om de är tillåtna så borde foderuträkning vara det också? (som en samlingstråd?)

Va? Hur kan dert vara annons om någon hjälper någon annan att trixa lite med en bild? Är det verkligen så? Är dessa trådar inte längre tillåtna?
 
Sv: Foder forumet

Jag vet inte alls vad senaste budet är, Gunnar eller någon moderator får gärna uttala sig i ämnet :)
Har sett att det ligger en nålad tråd under datorforumet dock, kommer den få ligga kvar i fortsättningen också?
 
Sv: Foder forumet

quila skrev:
Jag vet inte alls vad senaste budet är, Gunnar eller någon moderator får gärna uttala sig i ämnet :)
Har sett att det ligger en nålad tråd under datorforumet dock, kommer den få ligga kvar i fortsättningen också?
Jag hoppas det. Det beror förmodligen på hur den kommer att användas. Anledningen till att den är ett gränsfall är ju för att poängen med ett forum är att trådarna ska ha ett allmänintresse. Frågan är huruvida andra har ett intresse av en tråd där någon ber om att få ett grimskaft bortredigerat. ;) Används tråden rätt så kan den vara kvar, men det återstår att se.

/Erica - moderator
 
Sv: Foder forumet

Tack för klarheten, då ska jag se till att använda den lite så den inte försvinner ;)
 
Sv: Foder forumet

ja men som någon sa, varför inte skapa ett underforum med foderstater!! det var ju jätte många som skrev i de trådarna och det var ju många trådar = det var många som var intresserade. har vi haft en omröstning här som inte jag är medveten om? "Det är inte den största delen av foder, men den är stor och skapar irritation hos många." (Boj) det kan m an ju endast veta om man frågar folk, och det är ingen som har frågat mig!

hur svårt kan det vara att starta ett underforum för foderstater? det finns ju massvis med folk som vill ha det? varför inte?

man lär sig oerhört mycket av att läsa de trådarna, och om det ska skötas där var man annonserar för annonser så är det ju ingen som ser "diskussionen" alltså, ingen som lär sig.
 
Sv: Foder forumet

Det räcker med alla PM som kommit med klagomål, det är åtskilliga. Dessutom är foderstat att begära en tjänst, om dessa tillåts måste även andra tjänster tillåtas och det är inte avsikten med ett diskussionsforum därför får man använda annonssidan för detta.

Så vad lär man sig på en foderstat för en enskild häst? I princip inte mer än vad som gäller för just denna häst, i övrigt står det ju fritt fram att resonera om foder på alla andra plan utom att begära en tjänst då det måste ses som en annons.
 
Sv: Foder forumet

Smulan75 skrev:
Är inte hela Bukefalos en tjänst där nästan allt är rådgivning på ett eller annat sätt, ska varje synpunkt och åsikt betraktas som en tjänst så blir det svårt att formulera svar.

Instämmer... tycker faktiskt att det är rätt löjligt hur saker och ting dras till sin spets på buke - att påstå att lite redigering av en bild eller en uträkning av en foderstat är en "tjänst" tycker jag är skumt när ingen tar betalt för sin "tjänst"!! Instämmer med övriga, skapa ett underforum med rubriken "foderstater" så behöver de som klagar inte läsa om de inte vill...
 
Sv: Foder forumet

PRECIS SMULAN OCH CECILIA! jag instämmer totalt! om jag har ett problem och frågar någon om hjälp, är det då en tjänst? då borde ju allt vara en tjänst här inne.



så om jag vill ha lite tips och råd och en diskussion om hur jag ska hantera min unghäst, ska jag då lägga den frågan på annonser?

vart går gränsen boj?
 
Sv: Foder forumet

En foderstat är som oftast individuell, det är inte hantering av unga hästar.
 
Sv: Foder forumet

men boj, kan du vara så vänlig och svara på dessa små frågor jag har.

varför testar ni inte att göra ett underforum?

- för om ni skulle göra det, och om det är många som skriver där, så kan ni väll ha kvar det? för då behöver inte dom som "störs" av det gå in där och kolla.

om du inte tycker att hantering av unga hästar och en foderstat är samma sak, så vad menar du då att man kan likna denna typ av tjänst med? då syftar jag på foderstaterna.

och eftersom foderstater är individuella och olika för alla hästar, gör bara dom trådarna ännu mer intressanta! tänk om alla här inne skulle fråga om samma sorts problem hela tiden, och alla skulle ge samma svar? hur kul skulle det vara att läsa?

det är ju just olikheterna i foderstaterna som man lär sig mer av och det är ju därför folk frågar om dom...? eller hur?



sen så har du skrivit i denna tråd att om man vill ha hjälp med att få en foderstat uträknad så ska man göra det på avsedd plats? men vart är det?

väldigt tacksam om du tog dig tid att besvara min frågor
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 232
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
7 729
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Jag har ridit i nästan hela mitt liv. Har dock alltid ridit andras hästar vilket lett till att jag aldrig har behövt bekymmra mig för...
Svar
5
· Visningar
1 308
M
Bukefalos Jag har en liten fråga som jag hoppas kunna få ett vettigt svar på. Förut så ställdes det frågor på foderforumet om enskilda...
Svar
6
· Visningar
969
Senast: Carolus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp