Foder till tunn/omusklad häst?

Sv: Foder till tunn/omusklad häst?

Han är inte så förtjust i hö, han lämnar bara resten om han får mer. 13 kg är typ det mesta han har bestämt sig för att äta per dag, han verkar inte vilja ha mer hö. Annars skulle jag såklart gett honom mer :)

Du kanske redan har fått det här tipser, men orkade inte läsa alla svar :P Men hursomhelst så kan du blanda vatten och melass och spraya det på höet, blir både godare och mer enrgi rikt. Har själv fått det här tipset av en äldre hästkarl och det funkar fin fint :D
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
1 805
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 304
Foder & Strö Jag har en travarvalack som är lite tunn över revbenen. I somras var han direkt mager, men har lyckats få upp honom så pass mycket att...
Svar
14
· Visningar
1 860
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Långt, hoppas ni orkar läsa! Jag har en Arab på 7 år ca 155-160 cm. Har haft han sen han va 2 år. Han har alltid varit lättfödd. Sett...
2
Svar
28
· Visningar
3 964
Senast: lovehorses
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp