Foder vid bantning

cactuspower

Trådstartare
Vad rekommenderar ni att man ska ge sin hund vid bantning?
Vi har en blandras tjej (goldenretriver och tollare) som på senare tid har blivit rejält överviktig tyvärr. Men nu så håller vi på och försöker få henne i form igen. Det är ju inte bra att de är överviktiga, dessutom så är hon väll 7-8 år nu i år med.


Hon går nu ute på rätt så långa prommenader varje dag och vi försöker ha henne ut i största möjliga mån där hon kan vara med, så att hon får röra på sig ordentligt.


Men vilket foder är egentligen bäst och ge vid bantning?
Vi gav Doggy Light en period, sedan köpte vi något foder (också en "Lightvariant") ifrån Granngården. Men jag har hört att i alla fall Doggyn inte ska vara något bra, stämmer detta?

Vad ska man ge henne och äta annars, nu när hon ska banta?
 
Sv: Foder vid bantning

Jag tycker faktiskt inte att det spelar nån roll att hundarna blir lite fula i pälsen och så när de bantar. Det handlar ju om en begränsad period... Sen kan man byta tillbaka till ett "bättre" foder när de fått önskad vikt. Att bara överviktig är minsan inte så nyttig heller liksom. Lite fett i fodret gör att pälsen blir matt och torr.

Brukar du handla på Granngården så finns Carrier Light som ett vetefritt foder (Kyckling, ris och majs) En hund i Golden storlek kan få äta kring 10 dl per dag och det är rätt så bra :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
918
Senast: Bison
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 882
Senast: Mkb
·
Relationer Hej, jag är helt ny på forumet som jag hittade av en slump. Verkar vara en trevlig stämning med ärliga människor. I försök om att hålla...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
21 410
Senast: Inte_Ung
·
Hundhälsa Det känns helt hopplöst att hitta mat som hunden petar i sig utan att man behöver ge kula för kula ☹️ Bakgrund: 14 år gammal vovve med...
2
Svar
28
· Visningar
5 024
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp