Bukefalos 28 år!

jemeni

Trådstartare
Behöver hitta ett billigt bra foder. Gärna ett som finns på zooplus där jag ändå beställer till min egen.

Idag äter den det absolut billigaste i affären och ägaren är inte intresserad av att lägga mycket mer pengar, men den fäller som attan och skiter som en elefant.
Vilket av alla billighetsfoder är bäst? (mest kött innehåll)
 
Behöver hitta ett billigt bra foder. Gärna ett som finns på zooplus där jag ändå beställer till min egen.

Idag äter den det absolut billigaste i affären och ägaren är inte intresserad av att lägga mycket mer pengar, men den fäller som attan och skiter som en elefant.
Vilket av alla billighetsfoder är bäst? (mest kött innehåll)

beror lite på vad ni anser är billigt med? :) Mina äter Arion lax och ris (förvisso i princip det enda min tik tål så båda får äta samma) men jag anser att det är billigt. Kötthalten är jag inte helt hundra på dock. Betalar 429 kr för 12 kg och det räcker i en månad till en hund på 40 kg och en på 18 kg.
 
beror lite på vad ni anser är billigt med? :) Mina äter Arion lax och ris (förvisso i princip det enda min tik tål så båda får äta samma) men jag anser att det är billigt. Kötthalten är jag inte helt hundra på dock. Betalar 429 kr för 12 kg och det räcker i en månad till en hund på 40 kg och en på 18 kg.

De betalar idag 200kr/15kg säck så skulle väl kunna övertyga att det är värt att lägga 300kr/15kg säck
 
Går det att hitta något vettigt i den prisklassen?
Då är nog mitt tips istället att leta efter bättre märken med kort datum och få säcken för halva priset. Har bla köpt Proplans största säck ( 14 kg?) för ca 300:- på granngården.

Bättre foder= mindre giva och därmed räcker fodret längre.
 
De betalar idag 200kr/15kg säck så skulle väl kunna övertyga att det är värt att lägga 300kr/15kg säck

Aha. Men om de köper ett dyrare foder, så behöver de ju inte ge samma mängd. Och då räcker ju maten längre. = Billigare.

Ska klura på vad det finns för andra foder!

Edit: Voff hann före :)
 
Köpte Best in show till min vuxna omplaceringsschäfer efter en rekommendation från en dalmatineruppfödare. När jag fick honom gick han på Royal och fes, var mager och hade gräslig päls. BiS var billigt som sjutton och han var jättefin i magen på det.
 
Om färskfoder är intressant så är ju fodax billigt, och bra.
Annars kanske Carrier? Vet dock ej exakt pris eller om det finns att köpa på zooplus.
 
Behöver hitta ett billigt bra foder. Gärna ett som finns på zooplus där jag ändå beställer till min egen.

Idag äter den det absolut billigaste i affären och ägaren är inte intresserad av att lägga mycket mer pengar, men den fäller som attan och skiter som en elefant.
Vilket av alla billighetsfoder är bäst? (mest kött innehåll)
Ett köttrikt torrfoder som är mycket prisvärt är Simpsons premium. Det finns på zooplus från 469 kr för 12 kg och billigare om du köper två säckar. Det är ett brittiskt foder av livsmedelskvalitet och det får högsta betyg på siten allaboutdogfood.co.uk. Ena hunden har börjat med det och det funkar lika bra som Acana för honom.
 
Tack för all hjälp tyvärr blir det inget nytt foder till vovven. Visst han lider inte men han skiter som en elefant och fäller massor. Det gick inte in att man ger mindre av ett foder med bättre näringsinnehåll.
 
Tack för all hjälp tyvärr blir det inget nytt foder till vovven. Visst han lider inte men han skiter som en elefant och fäller massor. Det gick inte in att man ger mindre av ett foder med bättre näringsinnehåll.
Jaha, det är inte din hund alltså - ja då är det svårt.
 
Zooplus har inget så billigt foder tror jag. Granngårdens egna foder kanske? Finns ett premiumfoder för 300 som vår ena hane äter. Han mår bra på det. Kanske ett vitamintillskott också anpassat till hund? Finns att köpa i de flesta zooaffärer och kostar inte multum.
 
Våra hundar äter Halla. Jag är väl inte jättenöjd egentligen och funderar på att byta tillbaks till Simpsons på Nikka men de andra är nöjda. (Vi är tre personer som bor tillsammans och köper en hel pall åt gången till våra totalt sju hundar.)
 
Behöver hitta ett billigt bra foder. Gärna ett som finns på zooplus där jag ändå beställer till min egen.

Idag äter den det absolut billigaste i affären och ägaren är inte intresserad av att lägga mycket mer pengar, men den fäller som attan och skiter som en elefant.
Vilket av alla billighetsfoder är bäst? (mest kött innehåll)
Vilket premiumfoder som helst är ju snäppet bättre än riktiga billighetsfoder. Kikat på Doggy professional? Eller Bozita Robur? (kostar 329 kr/15 kg på zooplus). Köp någon sort för extra aktiva hundar så får ni ett foder som är hyfsat näringstätt i alla fall. Går man upp ytterligare ett snäpp i prisnivå så får man ännu bättre foder men detta kan kanske vara bra att börja med.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 975
Senast: Myrten
·
Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 750
Senast: Amk
·
  • Artikel
Dagbok Jag behöver hitta idéer på billig mat! Problemet är att när jag googlar efter tips på billig mat så får jag bara fram en massa saker som...
2
Svar
24
· Visningar
2 231
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 401
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp