caradan

Trådstartare
Hej.
Min hund äter brit care sen han kom hem för 6 månader sen och magen mår bra, avföringen är lagom fast och fin men han bajsar ca 6-8 ggr per dag. Relativt stora högar varje gång.
Vår förra hund åt rc och det var 2 ggr per dag.
Är det pga fodret tror ni eller är han bara sån?
 
Hej.
Min hund äter brit care sen han kom hem för 6 månader sen och magen mår bra, avföringen är lagom fast och fin men han bajsar ca 6-8 ggr per dag. Relativt stora högar varje gång.
Vår förra hund åt rc och det var 2 ggr per dag.
Är det pga fodret tror ni eller är han bara sån?
Det låter väldigt mycket! Jag hade absolut provat att byta. För klimatets och för minskad antibiotikaanvändnings skull rekommenderar jag ett närproducerat och svenskt foder. Vill du ge torrfoder eller kan du tänka dig fryst, rå mat?
 
Det låter väldigt mycket! Jag hade absolut provat att byta. För klimatets och för minskad antibiotikaanvändnings skull rekommenderar jag ett närproducerat och svenskt foder. Vill du ge torrfoder eller kan du tänka dig fryst, rå mat?
Jag vill ge torrfoder. Har en långhårig (beardedcollie) hund som är 8 månader så gärna lax för pälsens skull.
Tar gärna tips 👌
 
Hej.
Min hund äter brit care sen han kom hem för 6 månader sen och magen mår bra, avföringen är lagom fast och fin men han bajsar ca 6-8 ggr per dag. Relativt stora högar varje gång.
Vår förra hund åt rc och det var 2 ggr per dag.
Är det pga fodret tror ni eller är han bara sån?
Min åt också brit Care sen valp och också bajsat flera ggr per promenad och dag.
Trodde han var en sån hund helt enkelt. Bytte till RC Gastrointestinal på inrådan av veterinären och det är sån stor skillnad nu.
Min har också haft bra fast avföring, men som sagt bajsat mycket och ofta.
 
Min åt också brit Care sen valp och också bajsat flera ggr per promenad och dag.
Trodde han var en sån hund helt enkelt. Bytte till RC Gastrointestinal på inrådan av veterinären och det är sån stor skillnad nu.
Min har också haft bra fast avföring, men som sagt bajsat mycket och ofta.
Då ska jag kolla upp och ordentligt och se vad jag ska byta till när de säckarna jag har stående är slut. Kan ju vara skönt att slippa göra åt så många påsar varje dag 🤪🙊
 
Min får PrimaDog Grain Free Salmon & Potato och funkar bra på det, bajsar 1-2 gånger om dagen, superfin och blank i pälsen. Det innehåller en rätt stor andel lax så vill du inte behöva ge något extra utöver torrfodret kanske det kan vara värt att prova. Dock är det inte svensktillverkat. Vill du åt det positiva med laxen utan att behöva ge ett fiskbaserat foder så finns laxolja som kan tillsättas på vilket foder som helst.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 146
Senast: iNTOHiMO
·
Hundhälsa Har läst runt lite och det verkar som det vanligaste är att man byter från valpfoder till vuxenfoder kring året, eller "när hunden vuxit...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
5 663
Senast: Dentaku
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 069
Senast: BornAgain
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
680

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp