Foderanalys, hjälp med foderstat

Miiikaela_

Trådstartare
Vi har äntligen fått vår analys, som dröjde lite grann.

Den ser ut enligt följande:
Torrsubstans 68%
MJ 7.3
Smrp 43
Ca 5,2
P 2,2
Mg 1,7
(socker 45, stärkelse 41)


Jag har ny häst, SWB (hälften fullblod) som är något svårfödd (enligt tidigare ägare). är i dagsläget i fint hull men saknar muskler vilket vi jobbar på. Vad skall jag ge honom utöver grovfodret. Idag äter han i princip 1-1,5 kg (hippo grow alfa + mineraler + 1dl olja) kraftfoder av det han fick med sig således samma som han åt innan i väntan på analysen. Jag vill gärna fodra med så mycket grovfoder som möjligt, idag äter han ca 14-16 kg lite beroende på (äter inte alltid upp allt).
 
Att räkna foderstat är en tjänst som man betalar för o inte ok på detta forumet. Du får läsa på lite o ställa mer specifika frågor vi får lov o svara på här :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 589
Senast: Jiovedi
·
Foder & Strö Har problem med ponny som nu har börjat tunna ur sin överlinje. Hon behöver helt klart mer protein än vad jag ger men hur jag än räknar...
Svar
7
· Visningar
878
Senast: Elo
·
Foder & Strö Hej bukisar! Nu är snart fjolårets hösilage slut och det är dax att börja på årets skörd. Har fått analysen och har försökt sätta ihop...
Svar
4
· Visningar
750
Senast: Elo
·
Foder & Strö Har ett sto på 5 år, är fullblod/halvblod. Hon är lite tunn enligt mig och kan behöva gå upp i kg. Hon får fri tillgång till hösilage...
Svar
8
· Visningar
2 539
Senast: Blubbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp