Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Foderbord!

unki

Trådstartare
Tänkte bygga ett foderbord att ha ute i hagen och lägga hö och halm i. Tänkte mig ett med tak! Någon som har sånt och/eller har byggt ett? Önskar få massor av tips på hur det kan se ut och vilka erfarenheter ni har!
TPF / Annika :bump:

B

**BORTTAGEN**

Har inga tips bara en fundering. Borde man inte göra ett sådant mobilt? Alltså flyttbart, eftersom det ofta blir ganska geggigt runt dem. Bara en tanke!

/Hippo

C

crazy

Fick tillbaka mailet...något fel på din mailadress?

Jag skickade även bild på foderbordet...men som sagt...kom tillbaka...

C

crazy

Kan tipsa om att i tyskland används ofta stenplattor/gångplattor....på den ytan där hästarna har sitt foderbord.

Vill man ha en enklare variant så kan ett lass makadam i storlek 030 också vara en variant.Att göra en yta som sträcker sej ca 3 meter ut ifrån foderbordet ifrån alla håll...ca 20 cm tjockt.Men detta kräver förstås påfyllnad då och då.

Ofta kan det vara bra att välja en yta för sitt foderbord som har lite höjd...så vattnet rinner ifrån stället istället för att ansamlas på jus det stället.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6492 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Anläggning Hej! Jag och min mamma är relativt nya på en lösdrift. För närvarande är det fyra lättfödda hästar som går i lösdriften. Dessa har...
Svar
4
· Visningar
325
Anläggning Jag sitter och klurar på utformningen av min framtida lösdrift (alltså inte själva ligghallen, utan ”det hela”). Jag har en stor gammal...
2
Svar
39
· Visningar
1 316
Anläggning Hej! Det är lång tid kvar till ett faktiskt bygge kan hända (ca 3 år till köp av tomt) men däremot känns det som att man aldrig kan...
Svar
14
· Visningar
1 450
Övr.Djur Har en bekant som har ett gäng på kläckning åt mig, även om jag haft väldigt mycket varierande djurslag så blir det mina första ankor...
Svar
1
· Visningar
215

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Hund bet familjemedlem hjälp

Hästrelaterat

Omröstningar