Foderföretagare - igen! ;)

Sv: Foderföretagare - igen! ;)

Precis som så många andra skriver här så är min anledning oxå att jag inte vill att min häst ska bli mat! Detta hade även jag redan bestämt innan denna lagen kom... Tror faktiskt de flesta som väljer att fylla i sina pass är just för att de ej vill att deras häst ska gå vidare till matproduktionen.
 
Sv: Foderföretagare - igen! ;)

Njae, Italien är väl också ett EU-land? Det är ju det som blir en del av poängen med passet - där det kan framgå att djuret inte ska/får användas till livsmedel. Slakterierna i andra EU-länder kräver också att få se passet!
 

Liknande trådar

Avel Är det någon som vet hur ärftligt navelbråck är hos häst? Förs det överhuvudtaget någon statistik över detta? Min unghäst, sto född...
Svar
9
· Visningar
3 889
Senast: Snowball
·
Hästmänniskan Jag skall ha inhysningar och de skall köpa in sitt foder själva. Jag är inte intresserad av att registrera mig som foderföretagare utan...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 470
Senast: Strajder
·
A
Hästmänniskan Hej. Knappt har man skaffat det där förbenade passet förrän man läser att nu är det lag på att alla s k "foderföretagare" ska registrera...
Svar
10
· Visningar
1 143
Senast: Penny_Lane
·
Hästmänniskan Eventuellt ska jag, pga olika anledningar, låta min medryttare ta med sig min häst till ett hästjobb på en annan ort och ha henne...
Svar
4
· Visningar
985
Senast: pixietail
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp