Foderforskning

tanten

Trådstartare
Hittade detta
Intressant eftersom.min var maghund hela sitt korta liv
20230218_112548.jpg
 
Min hund åt färskfoder/BARF hela livet nästan och hade inga problem med magen. Fick även smaka människomat (ägg, kött, fisk, råa grönsaker). Inte så konstigt egentligen och samma gäller oss människor. Vi äter mycket ultraprocessad skit. Han fick olika torrfoder sitt första levnadsår och torrfoder som valpfoder då det var det jag blev rekommenderad. Sen började han rata maten samtidigt som han fick dålig mage. Då började jag söka information på nätet och kom över BARF. Allt lät logiskt och vettigt så jag började köpa färskfruset foder och köpte ibland köttdetaljer också (råa kalkonhalsar då han var glupsk så ville ge mjuka ben). Han älskade maten och ratade den aldrig i hela sitt liv. Tycker synd om vovvar som bara äter torrfoder, tänk vad trist om man själv bara fick äta liknade i sitt liv.
 
Extremt anekdotiskt men världens äldsta hund som korades för några veckor sedan åt bara människomat utan kryddor, vilket vad jag vet även flera studier pekat på är bra för de flesta mer tydligt domesticerade hundraserna.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Hästar är ett område hon fördjupat sig i. Tova har ridit i princip hela sitt liv, och har idag en nordsvensk häst som heter Pärla på...
Svar
0
· Visningar
171
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Är äntligen i livet där jag kan skaffa valp igen (schäfer). Har kontakt med en uppfödare som planerar att para deras tik med en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 561
Senast: YlvaG
·
Övr. Katt Jag har bokat tid för avlivning av min gamla katt i morgon, och nu sitter jag här och räknar ner timmarna. 💔💔💔 I hela 19 år har hon...
Svar
13
· Visningar
898
Senast: Lingon
·
Övr. Hund Visst är här någon /några som har läst kursen Djurpsykologi: beteende, kognition och relationer hos husdjur via Linköpings U...
Svar
10
· Visningar
863
Senast: dotzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Trixtråden
  • Akvarietråden IV
  • Försäkring - igen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp