Foderfråga

Apollo

Trådstartare
I lördags höll jag på att få panik. Åkte runt på tre ställen från Enskede till Täby för att hitta mat till vovvsan. Jag vet att jag var sent ute jag hade ingen mat alls kvar hemma i köttväg.
Hon äter ju älgviltblocken och de var slut överallt.
Till slut i Täby hade de tre hjortblock kvar. Igår letade jag vidare och hittade renblock. Köpte tre stycken och blandar nu hjort och ren för att inte byta från en sort till en annan hela tiden. Vad hade jag gjort om jag inte hittat någon mat? Har ju en allergisk hund som tål viltkött och ska äta färskfoder pga kvalster allergi.

Min fundering är att går det åt pipan (kvalsterallergin) om hon får äta typ 1/2 dl Standart hjort en gång om dagen för att magen ska var lite van vid det så jag kan ge henne det om det skulle krisa riktigt Vad tror ni?
 
Sv: Foderfråga

Nu minns jag inte, men hade hunden foderallergi också? Varför äter hon enbart vilt om hon är kvalsterallergiker?

Fick jag slut på kött hemma skulle jag hellre ge mera grönsaker/mindre kött ett par mål tills jag fått hem mera kött.

Ska du ändå ge torrfoder för resor och krissituationer kan du ju testa att förvara den i frysen, det borde minska ner på kvalsterfaktorn.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 353
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
2 809
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Siamesen, 8 år gammal, har misstänkt foderallergi. Fick kortisoninjektion för att se om symptomen minskade. De gjorde de men kom...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
9 463
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 558
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp