foderfråga.

pippilotta

Trådstartare
Jag har en okastrerad hankatt på snart 7 månader som skall kastreras i januari.

Min fråga är om han kan äta RC för steriliserade katter, då jag har en säck stående .

Han har fram till nu ätit Friskies för kattungar.
 
Sv: foderfråga.

Bra att du ska sluta med Friskies, det är ett riktigt dåligt kattfoder.

Kan, kan du väl ge Sterilised men jag hade valt ett annat, bättre torrfoder om katten promt ska ha enbart torrfoder. Eukanuba, Orijen och Olivers är väldigt mycket bättre. Dessutom så växer han fortfarande så han behöver mer protein och fett än vad som finns i Sterilised.
Du har inte funderat på att ge blötmat?
 
Sv: foderfråga.

Bra att du ska sluta med Friskies, det är ett riktigt dåligt kattfoder.

Kan, kan du väl ge Sterilised men jag hade valt ett annat, bättre torrfoder om katten promt ska ha enbart torrfoder. Eukanuba, Orijen och Olivers är väldigt mycket bättre. Dessutom så växer han fortfarande så han behöver mer protein och fett än vad som finns i Sterilised.
Du har inte funderat på att ge blötmat?

Jag har en säck med Sterilised som jag tänkte använda i så fall.

Blötmat fick han tills han var 6 månader , tyvärr så tillåter inte min ekonomi att han får det, för han åt 1 burk mjau om dagen och inget torrfoder.
 
Sv: foderfråga.

Nu ska jag försöka låta bli att låta som Krösamaja men tänk på att ett dåligt, billigt foder kan i slutändan visa sig bli mycket dyrare när katten får matrelaterade sjukdomar och veterinärräkningarna skenar iväg.
Nu finns det katter som levt 20 år på Friskies och aldrig varit sjuka en dag men det är inget man kan utgå ifrån.

Nu har jag inte räknat på matkostnaden för mina katter men jag har svårt att tänka mig att det skulle bli billigare med ett hyfsat torrfoder än blötmat.

Det är inte så konstigt att han äter mycket nu när han växer som mest. Dagsbehovet kommer att minska.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 303
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 316
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Har en hankatt på 7 månader som attackerar mina tre äldre katter (12 år) hela tiden. Han är kastrerad för ca 2 månader sen. Han slåss...
2
Svar
24
· Visningar
2 555
Senast: Lingon
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 827
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp