Bukefalos 26 år!

Foderhäck?

H

Hawaii

Hej
Är det någon som har en bra bild, ritning, eller bara en skriftlig beskrivning på en foderhäck för häst?

Jag har min åring på lösdrift och vi ska bygga en foderhäck men har ingen ritning. Har tänkt mig någon variant med tak så det inte regnar på höet, men jag vill samtidigt att hästarna ska äta så långt ner mot marken som möjligt, så att det blir en naturlig ätställning för dem.
Förslag emottages tacksamt. :bow:

S

sova

Badkar. Ta bort pluggen så att inte regnvatten samlas. Rel lätt att flytta samt göra ren.

Liknande trådar

Anläggning Hej! Jag och min mamma är relativt nya på en lösdrift. För närvarande är det fyra lättfödda hästar som går i lösdriften. Dessa har...
Svar
4
· Visningar
824
Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
2 039
Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
3 472
Anläggning Hej! Det är lång tid kvar till ett faktiskt bygge kan hända (ca 3 år till köp av tomt) men däremot känns det som att man aldrig kan...
Svar
14
· Visningar
1 828

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack #9
  • Skällande/larmande i lägenhet, vad göra?

Hästrelaterat

• Föl 2021
  • Sommarvila eller ej?

Omröstningar