Foderhäst?!

L

Lonely

Jag undrar vart man bäst hittar foderhästar? sidor på internet? tidningar? osv.

Jag har letat lääänge efter en foderhäst nu och behöver lite hjälp på traven :)

Vilka är reaktionerna vid svar på mail? oseriöst? eller vad tycker ni..

(PM:a gärna om du har nån/vet någon häst som ska ut på foder)

:bump:

D

Doneloge

Sv: Foderhäst?!

Det är svårt att säga. Tidningar är väl mer seriösa, men det är inte ofta man ser foderhästar i tidningar. Många som skickar ut sina hästar på foder annonserar inte äns, de hittar folk genom rekomendationer. Mit tips är bara att svara på alla annonser du ser på nätet och i tidningar, samt berätta för tex. hovslagare och liknande om du känner nån. Jag skulle nog inte tycka det var oseriöst att få mejl, sålänge det var bra skrivet. Åk kanske runt och sätt upp lappar i stall och säg att du letar foderhäst.

A

AlterPride

ja säger kontakter.
alltså prata med "hästfolk" du känner
för då har du nån som kan berätta hur just du är.
tränare?
kompisar?
kompisars förädrar?
osv osv
nämn de för folk
bättre sätt finns inte enligt mig

A

Ampezzo

håller med det senaste . kontakter är det bästa man kan anvämda sig av. jag fick min busa genom en sådan långväga kontakt. djungeltelegraf... sen nu så blir jag plötsligt av men min lilla busa så nu va det väl tänkt att jag skulle ut och leta igen men jag har redan fått så många fina erbjudande av en massa FINA och UNDERBARA människor så jag ska kolla upp dem först:)
Vänners föräldrar ger mycket +++ för dem då det är dom som står på läktarna och kollar på oss när vi tränar och samtidigt utbyter det senast:)

Jag förespråkar också att du ska använda dig av dina kontakter. Det känns mer seriöst och oftast så kan man då hitta en häst som står i närheten, man kan provrida ett flertal gånger, ev. kanske ta hästen "på prov" under en kortare period först och har ofta en bra kontakt med hästägaren.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag söker en häst jag hade hand om en tid för några år sedan. Har undrat vart den tog vägen, då ägaren inte velat uppge det. Han...
Svar
16
· Visningar
685
Senast: Rosett
·
Träning Hej! Jag har för en månad sen skaffat en islandshäst på foder. Problemet är att han är väldigt krånglig när det kommer till att göra...
Svar
5
· Visningar
663
Gnägg Jag undrar om någon här lämnat tillbaka foderhäst pga skada/sjukdom hos hästen? Hur funkar det om man har foderhäst och den t.ex får...
2
Svar
20
· Visningar
2 396
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Har märkt att jag rätt ofta läser om onödiga saker. T.ex. nyss i en lokal fac*bookgrupp frågade nån om tips på boende för äldre/dementa...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 529
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rallylydnad
  • Vilken hundras kan passa mig?