Bukefalos 28 år!

Foderinnehåll?

Jenka

Trådstartare
Vad ska ett bra hundfoder innehålla egentligen?
Både innehållsmässigt och med tanke på näringsvärden?

Valpen kommer få fortsätta med det foder han ätit hos uppfödaren (tills vidare i alla fall), jag är mest nyfiken.
Det är en 8 veckors dvärgschnauzer jag får hem, men jag vill veta mer generellt.
 
Sv: Foderinnehåll?

Exempel på två näringsnormer som ofta används är NRC’s (National Research Council, 2006) och AAFCO’s (Association of American Feed Control Officials, 2008). De allra flesta helfoder för hundar uppfyller dessa normer. Foderföretagen garanterar att fodret till och med sista hållbarhetsdatum innehåller de näringsämnen man deklarerat.
 
Sv: Foderinnehåll?

Okej.
Men olika foder har ju väldigt olika innehåll, både vad det gäller tex mängd protein etc, och när det gäller ingredienser.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 341
Senast: geting
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 325
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Vi hämtade hem en 8-veckorsvalp i tisdags som har ätit dåligt sedan han kom hem, UA på veterinärbesiktningen och avmaskad innan...
Svar
10
· Visningar
1 634
Senast: a1agnlju
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 773
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp