Foderjäst, bara tillfälligt eller permanent?!

M

mjukmule

Jag har gett min gasiga varmblodsvallack vanlig bakjäst, 1/2 pkt/dag vid foderbyten. Det fungerar SÅ bra, nu undrar jag om han kan ta skada av, eller om jästens effekt försvinner ifall jag alltid ger honom jäst??? Han har ganska mkt gaser av och till, inte alltid kopplat till foderbyten. :bow:
 
Hjälper alltså jäst mot gaser i magen?
Vet & kan inget om foderjäst :confused: då jag aldrig använt det men vi har en häst istallet som har mkt gaser i magen, så foderjäst kanske kan vara något?
 
Foderjäst hjälper till att återställa bakterierbalansen i magen, det gör även mjölksyrebakterier (tror jag att de hette)... vet ej när man ska ge vad men jag gav olika sorters bakteriebalans utan framgång. Var på väg att köpa DYR foderjäst men läste på bukefalos att det gick lika bra med vanlig jäst, 1/2 pkt/dag och det är MYCKET billigare, ca 15:-/mån jmf med foderjäst som kostar mkt över 100-lappen. Prova det fungerade jättebra för oss. :banana:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
2 023
Senast: Lillebjörn
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 464
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Tack vare att @cewe påminde mig om resistent stärkelse så fick jag tummen ur att testa. Jag hade hört om det tidigare och tyckte att det...
Svar
0
· Visningar
829
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 548
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp